Annons:
Etikettallmänt
Läst 1046 ggr
Frosstis
3/11/17, 1:47 PM

Rexkanin uppfödare + burfråga

Hejhej, ställer frågorna här inne och på kanin iFokus. Letar efter uppfödare för rexkanin i färgerna viltgul och castor, dalmatiner och brokat är även väldigt intressant, speciellt brokat. Det får gärna vara kaniner för avel och utställning. Har även en fråga om bur. Har en bur som är 150x70x75 , kan jag ha två rexkaniner där i? Eller är det bättre med en rex och en liten rex/annan liten ras kanske? Tack på förhand

Annons:
flocken
3/11/17, 3:19 PM
#1

Såg någon annons på blocket om dalmatiner rex nu i veckan. Är det ute eller inne bur? Skulle kunna ha 2 rexar i den buren. Jag vill att de ska kunna stå på bakbenen helt utsträckt utan att vara nära taket. Sen utevistelse

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Frosstis
3/11/17, 4:26 PM
#2

Tillägg: ska köpa kaninen/kaninerna i höst :)

Det är en utebur. Den kommer stå på altanen och mitt mål är att buren ska vara öppen hela tiden så att de kan vara ute på altanen jämt om de vill. Och på sommarn kopplar jag en stor hage till buren eller bara låter de springa i hagen på dagen och bur på natten. 

Okej vad kul!

flocken
3/11/17, 6:25 PM
#3

#2 Det tycker jag låter kanon. Rexar är underbara. Har bara dvv rex nu

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Frosstis
3/11/17, 6:59 PM
#4

Lhar alltid vart sugen på rex. Men har ju aldrig ens passat en. Hur är de egentligen? Är det något som skiljer dom förutom pälsen från andra kelkaniner? Har haft holländare, lejonhuvad, dvv och fransk vädur. Är de likadana ungefär? Hört att de är väldigt envisa.

flocken
3/11/17, 8:10 PM
#5

#4 rexar är helt underbara. För mig den perfekta kaninen. Mina har varit för ren sällskap. Gå i sele o hoppa var fy. Bara vara i hagen var det bästa. Den största jag haft vägde nästan 4 kg. En enmans kanin. Blev bättre med åldern. Min första var frigående. Rumsren o som en liten hund. Dvv rex är lugnare. Iaf de jag har att jämföra med. Rexar är underbara. Blev kär första gången jag såg en. Aldrig ångrat mig. Men har dessvärre ingen just nu. Utan 2 dvv rex, 2 lejon mixar o 1 dvv lejon.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

AkaiTsuki
3/12/17, 4:45 PM
#6

Jag tycker rexar är mer egendomliga och tycker mycket mera än  de "vanliga sällskapsraser" som dvärgvädurar, men väldigt positiva, uttrycksfulla och är ett skratt i vardagen 😍

//Joanna

Annons:
Frosstis
8/5/17, 9:09 PM
#7

På tisdag köper jag en liten rex (gepard)! Ska köpa en holländare (svart/vit)  till och de ska bo tillsammans. Funderar fortfarande på om jag ska ha buren, för annars kan jag städa ur lekstugan och de kan bo i den. Tycker dock det är mycket jobbigare att ha de i lekstugan. Men vad tror ni, det är två honor, ungar, kommer de funka tillsammans, även när de är könsmogna? 

Funderar på att kastrera en eller båda, om jag kastrerar en av de kommer de funka bättre tillsammans eller är det allra bäst att kastrera båda? 

Om jag låter de bo i buren, då kommer lilla rexen redan ha bott där i nästan 1 vecka innan holländaren kommer. Kommer det bli bråk pga första honan redan bott där? Ska jag sätta ihop de i hagen och sen låta de bo i lekstugan?

Förlåt för långt inlägg😊

Upp till toppen
Annons: