Annons:
Etikettallmänt
Läst 1383 ggr
sarany
8/6/17, 11:22 AM

Uppfödare samt prisfråga

Hej!

Jag är intresserad av att skaffa min första kanin och eftersom jag är allergisk mot hund o katt så har jag förstått att rex kan funka bäst. Tänker mig en dvärgvädur alt hermelin. 

Jag har hittat några i närheten av Göteborg men priset är 2000 och mer, det känns lite mkt för mig. Om jag bara skall ha den för kel och sällskap och inte avel eller utställning så behöver den väl inte kosta så mkt eller? 

Önskar tips om vart jag kan hitta fler i närheten av Göteborg. 

Tack! /Sara

Annons:
Sugar Mist
8/6/17, 11:35 AM
#1

Mor min föder upp liten rex men tror hon bara tar 4-500kr för sina.. Låter lite väl saftigt med 2000

-

flocken
8/6/17, 11:57 AM
#2

Oj vilket pris. Vet att satin Rex kan kosta från 1000 kr och uppåt. Min fina dvv Rex köpte jag för 500. Du kan inte tänka dig en omplacering? Finns många kaniner som söker nytt hem. Både unga som äldre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chieko
8/6/17, 2:43 PM
#3

Smultrons kaniner har liten rex i vit blåögd. Men jag rekommenderar att du hälsar på innan du bestämmer dig för att köpa, alla mina allergiska kompisar reagerade på min rex!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
8/6/17, 5:05 PM
#4

Finns inga allergivänliga raser dock (bra att veta)

Oj låter som mycket pengar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sarany
8/7/17, 7:48 PM
#5

Tack för respons! 

#3 Ligger inte smultrons kaniner i Stockholm? Känns lite långt.

#1 Bor du mamma i Göteborg med omnejd? Kanske kan va nåt.

#2 Jo visst kan jag tänka mig omplacering, tips mottages gärna.

/Sara

flocken
8/7/17, 8:34 PM
#6

Kolla blocket. Har fått tag på flera där.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Sugar Mist
8/7/17, 8:44 PM
#7

#5 Min mamma har smultrons och vi finns i mölndal :)

-

Upp till toppen
Annons: