Annons:
Etikettfoder
Läst 1698 ggr
flocken
2011-02-03 16:17

Få upp Hope i vikt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hope har som ni vet fel på sina tänder. Hon har svårt att äta som hon ska. Hon äter pellets hellre än grönsaker & frrukt.Hon behöver lägga på sig i vikt. Alla djuren , både marsvin & kaninerna äter från samma ställe. Rätt eller fel hör inte hit. Frigående kaniner.

Pellets kör jag med carrier. Alltid friskt & fint hö. Byter vatten flera gånger/dag. Varje morgon får de grönsaker & frukt. En mix med sallad, gurka, tomat, paprika, broccoli, blomkål, äpple. Ja lite vad som finns hemma. Något mer tips?

Det är bara hon som är lite tunn. Även inte lika pigg som resten av djuren.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Chieko
2011-02-03 16:23
#1

Nån sån måltidsersättning man ger djur när de inte äter/är opererade? Kommer inte ihåg vad den heter men många som ger den till sina marsvin i alla fall på marsvin iFokus.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

flocken
2011-02-03 16:25
#2

#1  ja jag funderade på det. Men samtidigt vill jag att hon ska äta & gnaga så tänderna inte blir värre. kanske är jag bara nojjig.  jag ser ju inte allt hon äter. Hon hr en rund mage. Men skulle vilja ha upp henne lite

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
2011-02-03 18:32
#3

#2 solrosfrön har jag till mina för att de ska hålla hullet. det är väldigt fett så tar inte för mycket.  =)
dessutom så brukar de vilja äta solrosfröna hellre än pelletsen ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
2011-02-03 19:02
#4

#3 tack. Det visste jag inte. Men de andra tjockisarna då? haha

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
2011-02-03 19:06
#5

#4 haha jag vet inte det är så svårt men om hon är en sån kanin som gärna äter när du häller upp pellets så ta en egen liten skål till henne och blanda i lite :)
jag har en tesked solrosfrön till mina på 0,75dl har gett dom de nu i en veckas tid snart och jag känner att de går sakta men säkert upp i vikt :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Chieko
2011-02-04 11:08
#6

Har du inte möjlighet att ge henne lite specialfoder ur handen eller avskillt varje dag? Bara så att de andra inte får i sig det menar jag.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
flocken
2011-02-04 13:35
#7

#6 kan försöka. Är svårt när de fortfarande är lite skygga

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

LinneaJohaanson
2011-02-04 15:44
#8

Pasta? Havregrynsgröt?

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Upp till toppen
Annons: