Annons:
Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 1788 ggr
flocken
1/15/11, 10:15 AM

Fler med kroniska sjukdomar?

Detta blir en liten följd fråga av Kickis inlägg. Finns det flera här inne som har någon typ av kroniska sjukdomar?

Jag är svårt sjuk jobbar 50%. Utförsäkrad som alla andra  ´friska´. Jag har dignoserna Fibromyalgi, Bechterews, IBS, myrkypningari benen. har även ångest. Mina fötter är förstörda av Artrit. Går inom ´kategorin´ Rörelsehindrad.

Djuren är mitt liv.Utan dom hade jag inte levt idag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
kajsalisah
1/15/11, 1:48 PM
#1

Jag gick i den sk väggen i början av dec förra året. Fick starka ångestattacker… Hoppas förståss att det är övergående och inte kroniskt. Vet dock hur jobbigt det är…. Djuren är bra terapi!

flocken
1/15/11, 1:59 PM
#2

ångesten vet jag inte är kronisk. Men mina andra sjukdomar är

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
1/15/11, 3:16 PM
#3

låter inte roligt, försäkringarna är dumma..
har du överklagat? jag fick också hem förra året att jag var friskförklarad. men detta överkladade vi och jag fick rätt.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
1/15/11, 3:20 PM
#4

#3 har även varit i rätten & överklagat. Men icke. Tog även hjälp av en högt uppsatt kvinna i stockholm. men icke. Men man lär sig att leva på en halverad ekonomi.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
1/15/11, 3:38 PM
#5

#4 dåligt dåligt, ok jag får ingen inkomst men jag fick en engångsumma för att de hade fel.

tror att det bara var min försäkring de sade upp.
visst kan man alltid leva på det, men är man sjuk så är man :O

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Chieko
1/16/11, 11:45 PM
#6

Vad betyder dina sjukdomar? För mig är det bara krångliga ord, så vill du berätta lite vad de innebär?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
flocken
1/17/11, 6:19 AM
#7

#6 kan lägga ut länkarna på dom. Är svårt att förklara för mig oxå.

Fibromyalgi

LÄngre ner på den sidan står symptomen. Jag har alla symptom.

Bechterews

Går i arv.

IBS

Mag/tarm sjukdom

RLL eller sk myrkrypningar i benen. Känns precis som det låter. kryper i benen dygnet runt.Typ som att benen ´sover´

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chieko
1/17/11, 10:46 AM
#8

Usch det lät inge vidare när man läste. Det enda jag kan tänka mig in i lite är nog myrkrypningarna, har lite liknande ibland när jag är övertrött… Lycka till med ditt liv, jag tycker det är starkt av dig att vara så öppen med det trots de fördomar folk har! Jag håller tummarna för att de hittar ett botmedel.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
1/17/11, 12:30 PM
#9

håller med 8, det lät inge vidare bra när man läste.
myrkrypningar, usch att ha det oftare, kan få det ibland när jag sitter fel eller somnar fel med benen.
hatar den stickiga känslan :S

hoppas att de hittar något botemedel för din sjukdom<3

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
1/17/11, 4:53 PM
#10

botemedel finns inte. Mitt sista hopp var cellgifter. Men det sa både jag & sambon nej till. Ett positivt tänkande & mkt vila. Får planera dagen. Kan aldrig göra något impulsivt, aldrig planera något. Men utan djuren hade jag inte orkat. Finns inget bättre än att sitta på golvet mitt bland alla djuren. HUnden ligger bredvid, Djarfur som busar omkring & studera marsvins flocken.

Idag efteer jobbet lade jag mig i sängen med Axel(hunden) bredvid mig & sov djupt i 2 timmar. Man ska inte klaga. Det finns de som har det värre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
1/18/11, 12:03 PM
#11

#10 håller med dig, men det låter ändå lite jobbigt.
men tycker att du e stark som verkligen kämparGlad

håller med dig om att djuren e verkligen den bästa terapin, har alltid haft djur och de hjälpte mig genom min tuffa/busiga tonår och den dåliga skoltiden.

har mycket att ge min älskade vovve (Foxy) som tack för de stödet hon gav mig i gymnasiet<3
Så förstår varför dina djur betyder så mkt för dig :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: