Annons:
Etikettaktivering
Läst 2139 ggr
[Ellahpella]
1/2/11, 11:23 PM

Hur gör era Rexar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min rexkanin är väldigt olik mina andra kaniner.

Han är mer som en hund =)

Social, lättlärd och kommer när man ropar.

Man kan tillochmed LEKA med honom "Som man gör med hundar" te.x apport & kurragömma =)

Jag har aldrig upplevt att en kanin kan vara så självsäker och orädd "på det viset".Han har en sån personlighet, livsglädje och intelligens så att det inte går att låta bli att undra..

#Är det bara Alvin som är lite knäpp?

#Eller har det med rasen att göra?

Skulle också vara roligt att höra om era kaniner har gjort något "unikt" eller "Chokerande" någon gång :) …

Annons:
Chieko
1/3/11, 11:17 AM
#1

Tror det har med rasen att göra. Nougat är också en ovanligt social och frammåt kanin, trots att hon är inne på sitt 4e hem 1 år gammal… Igår var vi ute i en stor rasthage, och jag kunde gå till ena sidan och locka, så kom hon skuttande. Hon lyssnar även väldigt bra på nej, är helt rumsren ända sen jag fick henne osv. 

Dock hade jag en dvärgvädur när jag var liten som gick lös i trädgården och kom när jag visslade. Det kan man kalla hundbeteende :D

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Ellahpella]
1/3/11, 5:04 PM
#2

#1- Alvin är också rumsren "utan träning" :)

LinneaJohaanson
1/3/11, 9:16 PM
#3

Rexar har jag upplevt är mer personliga. Min rex är också lite "annorlunda" eller var man ska säga. Han bor ute så vet inte om rumsrenhet eller så. Men väldigt social och pussig. Går ofta lös och kommer ibland när man ropar och aldrig svårt att fånga!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Ellahpella]
1/4/11, 11:43 PM
#4

#3 -  Det är ju så mysikt =)

eliana
1/7/11, 9:59 AM
#5

Min rex är inte riktigt klokOskyldig

Katten är rädd för honom, han stjäl ben från hunden(vad han nu ska med dom till?), klättrar på hundstackaren när hon ligger och vilar(tur att hon är så otroligt snäll), stjäl mat från vardagsrumsbordet, springer efter en som en hund och hoppar gärna upp och sitter i soffan med en för en stund.

Han har väldigt starka åsikter om precis allt så det blir en del lirkande för att få honom att göra som jag vill. Till skillnad från hunden går det inte att säga till honom att "nu gör du som jag säger, basta!" för då vägrar han göra nåt alls…

Min inneboendes vänner bjuder med sig sina vänner hit för att dom bara måste få träffa den häftiga kaninen med den mjuka pälsen hihi. Alla utom min fd sambo älskar honomSkrattande Fd sambon tycker inte om smådjur alls så honom ska man inte bry sig om i det här fallet.

Att umgås med djur är att vila sin själ

[Ellahpella]
1/7/11, 12:34 PM
#6

#5 - Haha, ja det är så underbart med Rexar, så roliga men endå så otroligt snälla =)

Annons:
annaforsgren
1/7/11, 1:46 PM
#7

Min rex är också som en liten hund:) Jätte lättlärd, väldigt nyfiken och älskar att reta mig. Han vet exakt vad han inte får göra, så sitter han och väntar på att jag ska kolla på han och då så hoppar han upp i soffan, på skrivbordet, i sängen eller gnager på sladdar xD och när jag säger till han så blir han jätteglad och skuttar runt.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Ellahpella]
1/9/11, 12:13 PM
#8

HAHAHA, villken rolig kanin :)

Snart kankse dom börjar skälla också :o

annaforsgren
1/9/11, 7:54 PM
#9

hahah :D ja, han morrar lite ibland när man hindrar honom från att göra något, exempelvis om man försöker ta bort han när han gräver på filtarna i soffan.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Ellahpella]
1/9/11, 9:44 PM
#10

blir det inte hål i dom då? :o

annaforsgren
1/10/11, 5:39 PM
#11

Det har inte blivit det än;) Det är en vävd filt eller vad man ska säga, fast han har gnagt hål i mitt lakan och i en frecefilt jag hade tidigare.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: