Annons:
Etikettaktivering
Läst 2271 ggr
flocken
11/18/10, 9:25 PM

vad gör ni för att aktivera era kaniner?

Ja, som rubriken säger. Vad gör ni för att aktivera era kaniner?

Jag tycker denna tiden på året är svårt. Djarfur är inne kanin & vill inte ta ut han i sele nu. han har iof hela huset på 133 kvadrat.

vad gör ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[vretenskaniner]
11/18/10, 9:26 PM
#1

Jag hoppar med alla mina kaniner! :) Och så får de komma ut i hagarna och i selen =)

flocken
11/18/10, 9:28 PM
#2

#1

hur gör man för att börja hoppträna? I vilken ålder? kan man börja inne. Det är inge höjdar väder här nere i landet precis…

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[vretenskaniner]
11/18/10, 9:30 PM
#3

#2 Ja det kan man! :D Du kan ju börja selträna honom vid 3-4 mån. Sedan kan du börja med att bara sätta upp ett hinder på 5-10 cm. Och låta honom ta det i sin takt, och en sak du ska tänka på är att alltid gå bakom honom :)

Kickan90
11/18/10, 9:35 PM
#4

jag ger mina kaniner toarullar, vissa fyller jag med hö och vissa är tomma :)

det är väldigt populärt, ska senare köpa bro och tunnel till kaninerna :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[vretenskaniner]
11/18/10, 9:37 PM
#5

Några av mina små liv har även aktiveringsbollar som jag fyller med pellets, det är riktigt uppskattat! Skrattande

flocken
11/18/10, 9:38 PM
#6

#3 tack för tippsen. Ska börja med han sen.

#4 toa rulle. Det gör jag leksaker med till hunden. Tunnel använder han sonens stora IKEA tunnel

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
11/18/10, 9:39 PM
#7

#5 haha- har en liten aktiverings boll. den fick Djarfur ha i 2 minuter. Sen tig Axel den… hund..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
11/18/10, 9:43 PM
#8

#6 japp toarullar/hushållsrullar fyller jag med hö eller vikar vid kanterna och lägger i lite pellets :P

dock kommer de pellets överallt så jag brukar fylla dom med hö istället ;)

#7 haha akta så inte hunden tar fler leksaker xD

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
11/18/10, 9:45 PM
#9

#8. Ska pröva toa rulle till Djarfur. Axel får jag väl låsa in någonstans. Blev i början väldigt förvånad att Djarfur åt så fort. Alla grönsaker & frukter var borta så fort.

Tror ni det var Djarfur som åt dom? hade en zoombie som såg väldigt skylldig ut

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

LinneaJohaanson
11/18/10, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag brukar slänga ut innekaninen på balkongen när jag tröttnar på hennes evighets jobb - att driva matte till vansinne!! 
Eller toarullar med pellets i!
Dom andra får hoppa och gå ut i hagen!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Kickan90
11/18/10, 10:47 PM
#11

#9 mina äter upp grönsaker på nolltid xD

#10 haha är hon så jobbig? ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

LinneaJohaanson
11/18/10, 11:01 PM
#12

#11 
Jobbigt är inte tillräckligt starkt ord, hon är hemsk!! Haha, hon gör allt för att få mig att bli galen! Hon kan ägna sig åt att göra glädjeskutt mitt i natten så det låter helt stört mycket, hon kan även (har tidningspapper för mitt spån är slut) ägna sig åt att dra hela tidningarna i små små bitar, hela natten! Är skapligt glad att jag bor hos pojkvännen medans vi renoverar Flört men jag älskar henne otroligt ändå Glad

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Kickan90
11/19/10, 12:22 AM
#13

#12 haha ja det gillar min ena hona också att göra, dock bara med tidningspappret, men det hade hon bara när vi gjorde rent buren i transportlådan. min andra vill hoppa upp på sin bodel så att hela innerburen skakar o hon bor i våran kök så vi stänger dörren på nätterna xD haha

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
flocken
11/19/10, 7:56 AM
#14

#12 haha. Det där med att bli störd på natten vet jag precis vad du menar. Djarfur är bara 9,5vecka..För att väcka matte slänger man med leksakerna med en pingla i.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Rexkanin
11/20/10, 7:19 PM
#15

Jag brukar hoppa, gå ut i sele, bygga upp massa roliga saker mm. :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Upp till toppen
Annons: