Annons:
Etikettfoder
Läst 1985 ggr
Kickan90
2010-11-22 15:24

Vilket foder?

Hejsan hoppsan!

Vilket foder använder ni och vad tycker ni om erat foder?
Vart köpte ni erat foder och hur mycket ger ni era kaniner?
Hur påverkar ert foder era kaniner, ex mer engerie, få upp/ner hullet/vikten?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Kickan90
2010-11-22 15:30
#1

själv så använder jag, Cunifit plus köpt hos vikens lantmänn. Jag tycker att det ger mina kaniner en bra päls. Håller min hane i bra hull då han har en hage att tillgå.

Jag ger mina kaniner 1/4dl min hane kan få en 1/2dl.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
flocken
2010-11-22 19:06
#4

Jag kör med carrier marsvin/kanin. Eftersom jag har marsvin oxå. Tuva(svinet) behöver ytterst lite för hon har blivit en tjockis. Djarfur har fri tillgång än sålänge. Alltid varit bra i magen. Energi till tusen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[vretenskaniner]
2010-11-23 19:04
#5

Jag har Edel pellets och tycker det är jättebra! Köper det på Fäboden som ligger 5 km från mig, inte alls farligt! Det är olika, men mellan 1/4 dl-2 dl alltså olika från kanin till kanin. Pälsen är fin, och de håller hullet bra! Ingen som är överpigg eller lat ;)

Westham
2010-12-02 21:36
#6

Svenska foders - kanin och marsvin

MVH John
____________________________________

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar


Annons:
KwanYin
2011-05-13 01:53
#7

Jag använder Cuni Complete. Underbart med 20 % påfiber. Jag köper det på djurmagazinet eller vanliga djuraffärer. Innan använde jag carrier och min kanin älskade det men bytte då carrier innehåller allseles för lite råfiber, bara 12 % och han fällde otroligt mkt med detta.

Vila i frid du underbara.
Alltid älskad - aldrig glömd.

Fornuddens
2011-05-13 15:30
#8

Jag använder Edel och Royal Rabbit. En bra blandning. Köper det på Foderboden en bit ifrån mig.

Har ingen speciell upmätt mängd till mina utan jag vet på ett ungefär hur mycket varje individ äter och häller i det på ögonmått. Brukar inte vara några problem :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Shabby-Chic
2011-05-13 15:52
#9

Jag ger en egen blandning som innehåller rabbit royale, krafft groov 90 och carrier. Fibrer 15,3% Protein 12% Fett 3,5%

Har inte märkt nån större skillnad på just rexarna, men både dvv-rexarna och dvv-lejonen håller mycket jämnare och bättre hull.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Wilmuut
2011-07-02 22:34
#10

Stampe använder jag! Köps på granngården!

Mina kaniner e fina i hull och tke de e gott!!

[ÖstergärdetsKaniner]
2011-07-03 12:42
#11

Jag änvänder Svenska foders kanin & marsvinspellets, tycker att kaninerna håller sig bra i hull. Hur mycket jag ger beror på individen, allt mellan ett par matskedar till 1dl.

[nataschaj]
2011-07-03 13:41
#12

Nu använder jag kraft groov 125 men ska sluta med det och börja på detta: (dem är bra i magen, och jag tycker om RR utseende, och stampe har ja haft innan och gillar det)

Rabbit Royale (kmr hem i veckan) 235kr/kg (tror priset låg så, men lite mer än 200kr)

Stampe - granngården, vet inte hur många kg, men de e la 10kg? pris vet jag ej.

Kommer blanda detta.

1/5 dl får Mini

Mina Dvv 4st som bor tillsammans kommer att få mellan 2-3dl var, men troligen 2dl. Dem äter från samma skål. (2st skålar)

annaforsgren
2011-07-06 11:51
#13

Jag har cuni complete och är jättenöjd med det!:) Nackdelen är väl att det är lite dyrt, men det är det värt.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Annons:
Ljusta
2011-07-06 20:36
#14

Jag har Oxbow men vissa av mina kaniner är lite kräsna och vill inte äta det (skitkaniner, det är ju ett av de bästa fodren på marknadenFlörtså jag ska byta till Versele laga Cuni pro till dem istället ). Har hört mycket positivt om detta foder.

Ljustadalens kaningård

Upp till toppen
Annons: