Annons:
Etikettallmänt
Läst 923 ggr
LinneaJohaanson
2010-11-17 09:50

Varför började du med rex?

Som frågan lyder, hur och varför började du med rex?

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Annons:
Kickan90
2010-11-17 14:34
#1

Varför jag började med rex?

Jo för att jag blev helt förälskad i pälstypen på dvärgväduren. Min pappa är pälsdjursallergiker och han klarar av att hälsa på oss längre med dessa kaniners pälstyp.

insåg också att pälstypen inte var så vanlig på dvärgvädurs rex, vilket är väldigt synd då de är ganska vanligt att folk är allergiska.
Det var då bestämde jag mig för att avla fram rexade sällskapskaniner.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
2010-11-17 15:11
#2

En slump om man kan säga så. Skaffade mig först 2 omplacerings honor, blandraser. Den ena fick ett svårt anfall & blev medvetslös. Fick ta bort henne. Den äldre blev fruktansvärt aggresiv & flög på mig & min son.Fick lämna tillbaka henne. Mitt barn går först.

Hade sett Dalmatiner Rex på bild & blev hel såld. En sån skulle jag bara ha. Sen såg jag en annons på ungar & där var min Djarfur. Kommer nu aldrig byta ras. Passar oss perfekt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[vretenskaniner]
2010-11-17 22:10
#3

Har alltid varit faccinerad över deras päls och hur maffiga de ser ut! Så köpte min första och sedan har det bara blivit mer och mer, haha! Har endast 3 Rexar, sedan 4 rexdvärgvädurar som jag kommer satsa mest på :)

annaforsgren
2010-12-20 23:11
#4

Min mamma var pälsallergisk och jag läste att rexkanienr var allergivänliga :) Så vi skaffade då Tjoffsen, som vi har än idag. Jag har fallit pladask för den här rasen och kommer nog att äga en rex för resten av mitt liv.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Chieko
2010-12-21 15:48
#5

Räddade Nougat från en annons på ett reptilforum med diverse djur till salu som mat/avelsdjur… Skulle egentligen inte behållit henne mer än en natt, men hon födde ungar den natten och sen fastnade jag för hennes härliga personlighet!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: