Annons:
Etikettaktivering
Läst 3824 ggr
[Ellahpella]
5/12/11, 6:28 PM

Hoppar ni med era Rexar ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder : Hoppar ni med era rexar?

Tycker att rexar är skit goá allihopa !

Dom har ett stort hjärta, även smarta, sociala och har helt otroliga personligheter.

Jag hoppar med min lilla myspys hemma, han är grym.

Har även blandras hoppkaniner som jag plockar pinnar med på tävlingsbanorna. Även om Alvin inte har kapacitet nog att komma lika långt så är det endå något speciellt med honom. Han kämpar och tycker att det är skitkul !

Ja, hoppar ni med era rexar?

lägg gärna ut bilder!

TIPS : För er som vill föda upp rexar. Föd upp HOPP-REXAR ! :) Skulle vara så kul och se lite mer Rex ute på tävlingbanorna.

Annons:
[nataschaj]
5/12/11, 6:58 PM
#1

tyvärr inte, men ja skulle gärna vilja börja! men efter som ja inte känner någon ännu mindre har körkort å tror knappast de finns nått i gbg, blir de svårt.

Annars hade ja velat börja med min hona när hon e gammal nog! verkar så kul!

[Ellahpella]
5/12/11, 9:52 PM
#2

#1 - det är skit kul. Det finns Göteorgs Kaninhoppare "som klubb".. hittar tyvärr ingen hemsida. Brukar finnas nybörjar kurser lite här och var. Håll utkik :)

[Ellahpella]
5/12/11, 9:56 PM
#3

Maila denna tjej : rappens_kaniner@hotmail.com

Vet inte vem hon är, vet bara att hon bor i göteborg och hade nybörjar kurs.

Hör med henne " Hon heter tydligen Liza och bor i Öckerö " :)

Det är alltid värt att fråga, lycka till !

Fornuddens
5/13/11, 1:05 AM
#4

Har bara dvärgvädur rex, och hoppar inte med dom. Men jag ska nog försöka mig på det, då jag har en hane med väldigt mycket energi.

Har tidigare tävlat och så, men aldrig med mina nuvarande kaniner.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



[Ellahpella]
5/13/11, 8:48 AM
#5

#4 - okej :) klart du ska börja hoppa igen, det tror jag dom flesta kaniner skulle uppskatta ! :)

Trasdockaa
5/13/11, 1:42 PM
#6

Jag gör när kaninerna är sugna :) Finns lite bilder på hemsidan på Truls (dvv rex) som Hanna Persson tagit : www.tussilagonskaniner.tk :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Annons:
Branderud
5/13/11, 1:47 PM
#7

Jag har tre rexar och hoppar med samtliga. :) De är superduktiga alla tre och tycker det är jättekul att hoppa! =)

Jag har min första kull med hopprexar hemma nu. :) De är snart två veckor gamla. :) De är efter Trolle (havana manteltecknad) och Fibbla (Viltblå wienertecknad eller feltecknad holländarteckning)

Länkar till lite filmer på dem när de hoppar. :)

Tävling:
http://www.youtube.com/watch?v=J7WH-gJ_yYo (Vingla)
http://www.youtube.com/watch?v=A-j0FkaFbQM (Vingla)
http://www.youtube.com/watch?v=y-VANmiGE8Q (Vingla)

Träning:
http://www.youtube.com/watch?v=BPsKpyplluQ (Vingla)
http://www.youtube.com/watch?v=LYqHw5qw_1I (Trolle)
http://www.youtube.com/watch?v=fTLwXVN2vrE (Fibbla)

Det är verkligen fantastiskt kul att hoppa med rexar och att ha rexar hemma. :) Så himla glada och positiva och stabila i psyket. :)

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

[Ellahpella]
5/13/11, 10:12 PM
#8

Oj , helt kär i Trolle :) men gud vad snabb han är ! :o

Alvin är skit seg. Men han börjar bli säkrare och även lite snabbare nu "han är bara ett halvår" :)

Rexkanin
5/14/11, 2:33 PM
#9

Jag hoppar med mina rexar. :) Det är jättekul och det går superbra! Har bara tävlat en gång med min hane, vi vann. :) Han gick felfritt i båda omgångarna. Kommer börja föda upp hopprexar, första kullen är beräknad om 2 veckor :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

[Ellahpella]
5/14/11, 7:34 PM
#10

#9 - va roligt ! :) tävlade ni minin eller lätt?

Rexkanin
5/14/11, 8:28 PM
#11

Det blev mini då :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Branderud
5/14/11, 10:39 PM
#12

#8 Tack! :) Han är en riktig charmknutte. <3 Skuttar efter mig som en hund här hemma. :)

Han är galet snabb när han är taggad men ibland går det lite långsammare om han är sugen på att äta gräs. :D Men ofta gör han glädjeskutt både över och mellan hindren. =)

Tävlade honom och Vingla idag. Trolle gick på 2 slarvfel i lättklass (han tycker medel är roligare) och Vingla sprang på 4+1 i krokig medel (3 av felen i grundomgången fick hon för att det stod en bordercollie och skällde precis efter målhindret (utanför inhängnaden) och hon blev rädd. :( Sen var hon såå nära på 60 cm i höjd, klarade 50 i första. :) Hennes pappa har hoppat 80 och har cert i höjd och hon har helt klart kapaciteten, flyger över kompostgallren hemma och hoppar ibland upp på mig axel när jag står raklång (är nästan 177 cm lång). <3

Rexbäbisarna jag har hemma är efter Trolle och Fibbla. Så söta med helt underbara teckningar <3

#9 Grattis till vinsten! :)

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

Rexkanin
5/15/11, 8:16 PM
#13

Tack! :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Annons:
[Ellahpella]
5/15/11, 9:12 PM
#14

#11 - ja, grattis ! :)

#12 - va mysigt med bebisar :)

Loverabbits
5/15/11, 9:35 PM
#15

Jag hoppar med mina här hemma dock planerar jag att vi någon gång ska ta oss ut och tävla "på riktigt." Min rexhona går det bra att hoppa med tills vi kommer till ca 15 cm, sen puttar hon ner alla bommar… De rexpälsade dvärgvädursgrabbarna är dock riktigt duktiga! Den ena är snabb som blixten medans den andra är lite lugnare… De två har kapacitet!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta


 

[Ellahpella]
5/16/11, 7:01 AM
#16

Vad roligt ! :)

Då får du se till att hon klarar 20 cm så kan du tävla sen :)

Branderud
5/16/11, 1:32 PM
#17

#12 Jaa, helt underbart. =) Bara längtar tills de blir lite större och får mer underbar rexpäls. <3

#15 Kul att dvärgvädursrexarna är taggade! =) Ofta när de puttar är det för att de "tröttnat" eller för att de är osäkra. Det kan ibland funka om man pausar ett tag och låter de vila från hoppningen så tycker de det är roligare sen. :) Om de är osäkra kan man testa dels att hoppa på lägre höjder lite mer så kanske de vänjer sig, annars kan man alltid testa andra former av hoppning. T ex tetsa att hoppa över lite stockar och sånt i skogen och se om hon blir lite mer motiverad. =) Lycka till!

Annika Branderud
Hästängens Hoppkaniner (hemsida på gång)

[nataschaj]
5/16/11, 4:46 PM
#18

2  hålls de på öckerö då?? för i såna fall är de ingen ide att mejla henne, för kan inte ta mig dit oavsett… men men får väl se längre fram elr nåt

[Ellahpella]
5/16/11, 6:41 PM
#19

#18 - det vet jag inte :) maila och fråga hene om det finns andra i närheten , hon borde veta :)

Chieko
5/16/11, 10:42 PM
#20

Jag funderar lite smått på att testa. Min flicka går bättre och bättre i sele och har en kompis som har några hinder så det kanske blir någon gång i sommar!!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Mollie.zetterquist
6/22/16, 8:53 PM
#21

Jag hoppar väldigt mycket med min lille rex hanne Morris! Det är värkligen jätte roligt. Han är ganska liten men han har starka bakben och bara flyger över alla hinder😊Jag tävlar också med honom i lätt

Mollie.zetterquist
6/22/16, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22
aliiciaj
6/26/16, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Ser att det är en gammal tråd, men tycker det är kul att se rexar hoppa. Jag har en hermelinrex som jag försökt hoppa med en del, men hon är envis. Allt ska ske på hennes villkor, det är sällan hon egentligen hoppar, hon springer oftast igenom allt med sin stålpanna. Men när hon väl hoppar så hoppar jättefint!

Lina Strindlund
4/10/19, 5:46 PM
#24

Ja detta är en gammal tråd men vad är bäst, att starta ny tråd eller hålla li i de gamla? :/ 

Jag vill börja hoppa med mina kaniner, men än så länge tränar vi på att vara trygga i sele ute på gården :P Men nu har det varit vinter och här i Umeå är det vinter än, om än snön smälter…sakta men säkert. ;) 

Jag har en liten rex (hane) på 2 år och en Standard Rex /Dvärgvädur (hona) på 1 år.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

flocken
4/11/19, 5:04 AM
#25

En ny tråd är alltid bäst

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: