Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2044 ggr
Chieko
2011-09-01 14:43

Veterinären

Nu bär det av till smådjursakuten med Nougat. Hon har varit trött och ätit dåligt senaste dygnet så får ta och kolla henne. Ungefär ett år sen vi var hos vet. sist och hade velat gå till samma, men de har ingen tidsbokning förutom mellan 11 o 12 och då var jag i skolan…. Håll tummarna för att de hittar något som är lätt att årgärda!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
dermot
2011-09-01 15:27
#1

Håller tummar och tassar här hemma och hoppas på det bästa! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




flocken
2011-09-01 16:19
#2

Lycka till

Väntar på svar senare

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chieko
2011-09-01 16:47
#3

Lämnade flickan där för blodprov, uppvätskning och tvångsmatning. Inget fel på tänderna, lagom temp men skum mage var väl vad han kunde säga nu, så ringer de imorgon förmiddag… Tomt här hemma nu…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Chieko
2011-09-01 17:14
#4

Snabba var de i alla fall… Viss blodbrist och vissa avvikelser kunde veterinären se på blodprovet. Hade kollat med ultraljud och sett vätska vid mjälten vilket kan vara blod……. Alternativen var att söva och öppna och kolla eller ge dropp och smärtstillande och se hur det utvecklar sig. Valde det senare både pga pengar (ca 15 000) och den stora risken med att söva.

Blir hon snabbt sämre skulle de ringa, annars hör jag inte av dem förrän imorgon fömiddag…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

dermot
2011-09-01 17:18
#5

#4 Ojdå, det var ju inte så roligt :( Jag hoppas verkligen att tjejen mår bättre sen! Stor kram till dig och Nougat!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Chieko
2011-09-02 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tar bort Nougat 15.30 idag. De har tagit prov på vätskan i buken och konstaterat blod samt att det är mer idag än igår. Åker dit och säger hejdå till min älskade flicka som fick ca 1,5 år med mig. Eller jag fick det med henne, världens mysigaste finaste skrutta.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
flocken
2011-09-02 14:06
#7

Åh.. Beklagar sorgen. Sov gott tösen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

dermot
2011-09-02 14:28
#8

Åh, beklagar :(

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




LinneaJohaanson
2011-09-02 20:22
#9

Godnatt fina tjejen!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Magda
2011-09-03 07:50
#10

usch så hemskt..  Gråter kram!

Loverabbits
2011-09-03 15:57
#11

Nej var hemskt och tråkigt! Blir verkligen ledsen för eran skull! :(

Vila i frid lilla Nougat!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta


 

Upp till toppen
Annons: