Annons:
Etiketterraserfärger-teckningar
Läst 1977 ggr
Hobbesmatte
10/26/11, 4:55 PM

Viltgrå eller castor?

Hej. Jag skulle behöva er hjälp, på förra utställningen blev det vilda diskuttioner om min dalmatin hona är viltgrå eller castor, hon är reggad som castor. Domarna tog tilsllut ett beslut att hon ska fortsätta stå reggad som castor-dalmatin.

Vad anser ni att hon är?

Annons:
Hobbesmatte
10/26/11, 4:56 PM
dermot
10/26/11, 7:15 PM
#2

Vad fin hon är! :)

Lite svårt att se på den bilden, kan du ta från lite olika vinklar och så? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Ljusta
10/26/11, 9:53 PM
#3

Är dalmation godkänd i castor? Jag har hört att de är viltgrå när de är dalmatiner? Kan vara intressant att veta!

Ljustadalens kaningård

Chieko
10/27/11, 10:38 AM
#4

Det är jättesvårt att se på kort då alla skärmar har lite olika färgvsining och ljus osv. Lite på domarna säger jag! Hon var väldigt fin i alla fall!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Loverabbits
10/29/11, 7:42 PM
#5

#3 Jag har hört samma sak, har själv en viltgrå dalmatiner som jag anmälde som viltgrå dalmatiner men på utställningen var han en dalmatiner castor på bedömningskortet…

TS: Jättefin hona!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta


 

Hobbesmatte
12/6/11, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack för alla svar & fina kommentarer :) Sista bedömningen 3Dec2011 gick hon igen som Castor-dalmatiner igen. Ja vad jag förstår får prickarna vara castor. Hon fick 93,5p i höstas, avdrag för hakpåse, men tur hon är välmående :) Kommer paras nu i slutet av december så blir spännande av utdelningen blir!

Lägger in en ny bild!

Annons:
søs
4/30/12, 10:22 AM
#7

Det er castor dalmatiner…der er en i Danmark som avler dem og hun siger også at de ikke er til at finde nogen steder heller ikke i udlandet, men kan se at du har en af dem…flot er hun .

Hobbesmatte
5/4/12, 11:10 AM
#8

Okej, har hon någon hemsida?

Har haft problem i vår att få fram någon bra castor dalmatiner, får hoppas på nästa år att det vill dyka upp i någon kull :) Har mest fått enfärgat, skulle fått tag i en hane castor dalmatin. Tack :)

Hobbesmatte
6/6/12, 3:28 PM
#9

Efter funderingar här hemma så är eventuellt denna tös till salu. Endast till seriös uppfödare, en kanon mamma som tar otroligt väl hand om sina ungar. Första kullen föddes då tempen låg på kring 30minus och alla klarade sig galant. Endast haft 2 kullar, född: 2010-04-12.

Social, trevlig och väldigt lugn i sättet.

Ring eller maila vid intresse.

shit_zhu77@hotmail.com

0738144946

søs
2/1/13, 9:36 PM
#10

Prøv at kikke under www.rexklubben.dk

der kan du se hvad der er i Danmark af rex avler Glad

Upp till toppen
Annons: