Annons:
Etiketteravelungar
Läst 2725 ggr
Suskiv
12/29/11, 2:11 PM

Hona söker hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en helt underbar Rextjej med världens bästa temperament. Skulle vilja ta en kull på henne just pga det otroligt bra temperamentet. Det är världens snällaste kanin.

Så jag söker en rexhane, stamtavla är inget måste eftersom hon bara har härmstamningsbevis. Bra trygg och snällt temperament är viktigast. Självklart ska hannen inte vara bärare av genetiska defekter. Gärna brokad/mantetecknad eller dalmatin men det är inget måste.

Parning tänk ske i mars/april.

Jag finns i Sörmland/Eskilstuna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
dermot
12/29/11, 5:23 PM
#1

Åh…Vi kunde ju bott närmre varann! :(

Har en dalmatinerhane! Supersnäll och riktigt mysig :-)

Har inga bilder på denna datorn, men kan lägga upp sen.

Vi finns i Skåne, du kanske har vägarna neråt?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Suskiv
12/29/11, 5:33 PM
#2

Det var verkligen synd, inga planer att ta mig ner till skåne tyvärr. Du har inga planer på att åka upp hit?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

dermot
12/29/11, 5:36 PM
#3

#2 Vi var uppe senast i somras, och vi brukar inte åka så tätt efter, brukar vara typ 1 gång vartannat år.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Eliinn
12/29/11, 7:15 PM
#4

Har en hane som jag skulle kunna tänka mig en kull efter just för att han har ett väldigt bra temperament, mild i sättet och väldigt social, vill va med överallt och kommer alltid fram :) Stor kille på 3.8 kg.
Bor i Västerås så inte så långt bort.

Dock är han rysstecknad zobel brun vilket kanske inte ger de mest bästa resultatet på avkomman, är inte så insatt i vad det skulle bli.

har ingen bild på honom just nu då jag inte är hemma men kan lägga in en vid intresse :) det är inte han på visningsbilden.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Suskiv
12/30/11, 12:58 AM
#5

#4 Det låter intresant helt klart. Jag är ganska dålig på färger jag med men eftersom hon är viltfärjad så lär ju risken vara stor att det blir mycket viltfärjade ungar.

Avståndet är ju verkligen kanon.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Chieko
12/30/11, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har en viltgul manteltecknad kille som jag planerar att ställa ut, men han är ganska liten fortfarande så vet inte om han skulle klara att para så snart! Dessutom bor jag i Göteborg så är lite långt att åka. Men det hade nog blivit snygga ungar!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Suskiv
12/30/11, 12:46 PM
#7

#6 Det hade kunnat bli riktigt snygga ungar. Han var riktigt fin.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Eliinn
12/30/11, 6:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är en bild på honom :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Suskiv
12/30/11, 6:03 PM
#9

Vad fin han är. Riktigt tjusig.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Eliinn
12/30/11, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ja han är en fin och maffig kille :)

Måste bara lägga in en bild på honom när han är inne i sängen och visar hur lugn och mysig han kan vara :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Suskiv
12/30/11, 6:28 PM
#11

En riktig goskille. Verkar som det är rätt man till vår tjej. Det kan säkert bli roliga färger.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Eliinn
12/30/11, 6:39 PM
#12

Hehe :)

Hur tänkte du göra med ungarna, vet du någon som är intresserad av en och ska du behålla nån själv? :)

Jag låter gärna Musse bli pappa om det är utav intresse :)
Du kan ju PM:a mig om du vill veta mer om honom.

Dock läste jag en artikel om vad man ska avla på och vad man bör avstå ifrån. Rysstecknat och viltfärgat ihop var tydligen ingen bra komination och skulle påverka kommande generation… Men nu är ju inte avsikten att avla vidare som jag förstått de så utan avsikten är väl mer att föra vidare ett bra temperament, kelkaniner. Det man får tänka på är väl om det finns de som vill ge dem här ett hem då dem inte kommer kunna bli utställningskaniner eller avelskaniner :)

Finns kanske nån här på forumet som kan det här bättre än mig med färger ;) ?

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Suskiv
12/30/11, 7:45 PM
#13

Nu läste jag på om det, hade ingen koll. Problemet var visst att om man para zobel med viltfärg så kunde man får viltzobel vilket inte är en godkänd färg. Det är dock inget problem eftersom det handlar om kelkaniner.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
Eliinn
12/30/11, 8:11 PM
#14

Ryss och zobel ska inte paras med viltfärger.
Men fint temperament skulle dem säkerligen få :)

Det man bör tänka på  i en sån här parning är som jag nämnt tidigare är att man iallafall kollat upp om det finns nåt intresse av dem här ungarna så du inte står där med ungar som inte får hem :)

Tänkte du behålla någon själv? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Suskiv
12/30/11, 8:53 PM
#15

Jag har kollat runt och har några i närheten som är intresserade av ungar. Själv tänkte jag behålla en hona.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Eliinn
12/30/11, 9:16 PM
#16

Okej :)

Hoppas du inte tog illa upp, menade aboslut inte att du inte hade tänkt på de när jag skrev det.

Vet en tjej som är en aning intresserad av en rex efter att ha träffat Musse :) och hon är inte ute efter en utställningskanin.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: