Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2652 ggr
flocken
2012-01-18 08:17

ett år av sorg & saknad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det 1 år sen vår älskade Dragongårdens Djarfur lämnade oss. Han blev 18 veckor. Vaknade inte upp ur narkosen. Kommer aldrig förlåta mig själv för det. LIvet kommer aldrig bli sig själv utan min kille. Även att jag nu har Mini & Vipra så är det inte samma sak.

Jag älskar dig Djarfur.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Chieko
2012-01-18 11:47
#1

Han var fin med sina prickar! Vet hur det är, även om man skaffar en ny kanin som dämpar saknade lite så blir de aldrig samma personlighet.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

dermot
2012-01-18 16:30
#2

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Eliinn
2012-01-18 21:42
#3

Vet hur det känns på sätt och vis :/

Min rexhane som jag älskade över allt annat fick akut kastreras den 27 Januari förra året pga en testikeltumör och det var enda sättet att rädda honom. Han var 7 år men frisk och pigg för sin ålder, därav trodde veterinären att det skulle gå bra. Narkosen gick jättebra genom hela kastreringen men tyvärr vaknade min älskling aldrig upp igen.
Även fast jag har en ny rexhane nu som jag älskar så kommer det aldrig bli som med Ceasar, han var något speciellt för mig, hur jag fann honom, hur han fann mig, lång historia.

Jag vet att majoriteten av alla kasteringar på kanin går bra men pga att jag förlorade min älskling på det här sättet så vågar jag inte kastrera min nuvarande hane, tur är att att han är väldigt snäll och mild i sättet ändå men tanken finns ändå: Tänk om han också får en testikeltumör som Ceasar? En kastering skulle utesluta de men jag vågar helt enkelt inte förlora honom, jag skulle aldrig förlåta mig själv för de.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

flocken
2012-01-19 05:29
#4

#3 var precis det som hände Djarfur. Han skulle oxå kastreras. hela operationen gick bra & de hade sytt ihop allt. Men han vaknade inte

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

LillensMamma
2012-01-19 15:03
#5

<3

All sorg är sorglig och den finns med livet ut! Det bästa sättet att törsta sig är att ändå finna lyckan i att kunna känna! Att få vara känslosam!

<3

Upp till toppen
Annons: