Annons:
Etikettutställningar
Läst 957 ggr
Chieko
3/18/12, 6:43 PM

Första utställningen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt slut, både jag och Trollet! Första utställningen för oss båda! Fast det var ingen "riktig" utställning, vi hade kaninerna i sina transportburar och plockade fram dem själv till domaren.

Trollungen uppförde sig trevligt, jag var bara rädd att han skulle börja smaka på domarens papper… 89,5 poäng fick han. Ojämn teckning (det viste jag ju) och "något kantig" drog ner poängen. Teckningen är ju inte mycket att göra åt, men jag ska börja stoppa i honom mer mat till nästa utställning så kanske han får en lite rundare form!

Jag tog med kameran men fick bara bild på prisutdellningen, så jag hoppas att Aimee (MuffinsTroll) lägger upp sina bilder här, vi hjälptes åt med hennes kamera beroende på vems kanin som dömdes. Hennes Aero (alltså Trollets bror) fick 90 poäng… Han är biffigare :P Och hennes hona fick 90,5 så henne fick hon andrapris bland juniorerna med! Hon står med sin flicka näst längst till höger på kortet. Kaninen längst till vänster är också en rex, snacka om storleksskillnad! De kom på 6e plats totalt :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
farferis
3/18/12, 8:09 PM
#1

synd att jag inte kunde komma :(
Men kanske kan ställa "pajas = månstråle" och Angel i Maj :) i stället.
Såg att de hade en stor då :)

Chieko
3/19/12, 8:40 AM
#2

Hoppas det! Det är ju en tvådagars med hoppning då, ska se om jag hinner träna upp Trollet tills dess! Tips är oavsett att ta med sele, jag ska nog ha med kompostgaller också så jag kan göra en liten hage. Trollet bajsade inte på hela dagen, och kissade först i bilen på väg hem, tror det skulle varitt lättare ute…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: