Annons:
Etikettutställningar
Läst 1589 ggr
MuffinsTroll
2012-03-26 17:47

Första Utställningen ! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på utställning med mina två Rexar förrförra söndagen (18/3) och tänkte ladda upp lite bilder nu från själva utställningen :)
Min hona Xiah fick 90,5 och min hane Aero fick 90 p. Aero's bror Trollet (ägs av Chieko här på Rex-Ifocus.) var även han också där. Han fick dock 89,5 poäng tyvärr :(

Först laddar jag upp en bild på dagen innan utställningen när hela kaningänget satt och solade ute på balkongen tillsammans. Den viltgråa manteltäcknade är våran blandras Hairy, den viltgula manteltecknade är Aero, Zobelsiamesen är Xiah och den vita med gula prickar är Ture ^^

Annons:
MuffinsTroll
2012-03-26 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild nummer ett är på Aero's bror Trollet, en riktig snygging och en riktig sötnos!

MuffinsTroll
2012-03-26 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild nummer två är på min hane Aero, identisk med Trollet dock lite kraftigare av sig :) Fick tyvärr dock ingen bild på hela honom..

MuffinsTroll
2012-03-26 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och sist min älskade lilla Xiah som med sina 90,5 p kom två bland juniorerna ^^<3

*att komma till mamma är roligare än att vara modell för den läskiga dommaren va? <3*

Ljusta
2012-03-26 21:52
#4

Vad fin speciellt Aero var! Gillar när viltgula är så där röda :)

Jag är lite intresserad av vad domaren sa om hans färg, vad var delpoängen på det (inte teckningen utan färgen alltså :)

Ljustadalens kaningård

Chieko
2012-03-27 16:34
#5

Min gullunge! Jag var verkligen rädd att han skulle ta en tugga av domarens handbok, han älskar att tugga på papper… Men jag jobbar på mot nbästa utställning: han får bra mycket mer mat nu så han ska komma upp i samma hull som brorsan ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

MuffinsTroll
2012-03-27 17:31
#6

#4 Han fick 16/20 pga oregelbunden mantel :)

#5 Haha vad bra, ska bli spännande att träffa dig i Maj igen. Våran Xiah får också utökad mat, men har dessvärre bra matsmälltning så hon går inte upp i vikt alls… Sedan är dem ju ute flera timmar om dagen :) Idag har dem varit ute i 7 timmar, kom precis in igen :)

MVH

Annons:
Ljusta
2012-03-27 17:54
#7

#6 Vet du vad han fick på punkten "Färg"? Eller är färg och teckning under samma punkt på rexar?

Lite intresserad av det då jag själv vill ha så där röda viltgula rexar :) Skulle vilja veta hur domarna bedömer när de är så röda :)

Jättefint!

Ljustadalens kaningård

AkaiTsuki
2012-03-27 18:47
#8

#5 Min Akkio är också väldigt förtjust i papper! … Kanske går i släkten :o

Undrar definitivt vad Akkio skulle fått på utställning fast det går ju inte nu när han inte har stamtavla eller ring/öron märkning :) (Fast han är renrasig)

//Joanna

Chieko
2012-03-27 19:40
#9

#7 Det är samma punkt. Trollet fick 17/20 på samma, också med ojämn teckning som minus. I övrigt:
Vikt 5/5
Rasprägel o presentation 9,5/10
Kroppsform 17/20 (något kantig)
Pälsens täthet 18/20
Pälsens kvalitet 18/20
Färg och teckning 17/20 (ojämn mantel)
Kondition, vård o sundhet 5/5

#8 Ja det är synd att hon inte var medlem och gav er stamtavla, hade ju gått även om hon inte ville ställa mamman. Finns det inte möjlighet att söka dispens ändå? Du kan ju få kopia på både pappans och mammans stamtavlor.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

MuffinsTroll
2012-03-27 19:43
#10

#7 Det går under samma punkt. Vi ska även ta en kull på honom fram mot sommaren, lägger upp mer info om det sedan.

#8 Det har dock verkligen inte min Aero. Han är nästan rädd för papper.. Han är extremt skygg av sig, är Akkio också det? :) Varför har inte han någon stamtavla då? :O Tog ni av ringen eller? :)

Chieko
2012-03-27 20:02
#11

#10 Akkio är från Pippis systers kull, annan uppfödare alltså!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

MuffinsTroll
2012-03-27 20:14
#12

#11 JAHA, det förklarar saken :) Tack så mycket!

AkaiTsuki
2012-03-27 21:14
#13

#10 Elfkullens Gusto annars men jag tycker om ordet Accio från latin

Det betydet ungefär  " Jag kallar"  "Hämtar"  Och sen för jag är förtjust i japan så har jag lagt k så det ska likna Akira :)

Så Akkio it was

Men hur söker man dispens då? :o

//Joanna

Annons:
farferis
2012-03-27 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Muffinstroll & Cheiko vilka fina rexar ni har hihi Tungan ute
Får ju ändå säga grattis!! :) tycker de gick bra för er!!
Verkligen jätte synd att jag inte kunde komma med syrran..
Men ska ställa henne och pappa Månstråle i Maj.
Och måste säga att du har en fin hona Muffinstrollet :)
Hoppas allt e bra med er och att vi ses på fler uts med de små.

Förhoppningsvis kommer de småsyskon i slutet av April :)

Chieko
2012-03-28 19:26
#15

#13 Ja du… Testa fråga inne på kanin.ifokus, där hänger många utställare osv.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: