Sjukdomar

Svårt bettfel.

2012-04-15 17:11 #0 av: flocken

Fick igår hem två honor. Den yngre (2år) har riktigt usla tänder. Den förra ägaren har klippt tänderna hemma med en tång. Idioti enligt mig. Pix är lite tunn. Men pigg & busig. Det bara glittrar om hela henne. Men, hennes tänder. Vad tycker ni? Funderar på ge henne någon gröt med xtra näring i. Ja, dessa är inga rexar. Jag vet ;)

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2012-04-15 17:13 #1 av: flocken

Bus tjejen. Kan man fila tänderna själv så de blir lite jämnare? Lite jätte försiktigt. Jag har gjort så på mina egna när det varit en vass kant. För hon är inte deppig.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2012-04-15 19:57 #2 av: Chieko

Tuggar hon inte grenar alls?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Anmäl
2012-04-16 05:58 #3 av: flocken

Lade in grenar igår kväll. Så hoppas hon gör det.

Anmäl
2012-04-16 14:03 #4 av: Kickan90

annars kan du ju fila tänderna lite så att dom blir någorlunda jämna så kanske det blir lättare för henne att slipa dom själv..?

så tråkigt att folk inte går till någon kunnig först, de fördärvar ju bara kaninen mer o mer :(

Anmäl
2012-04-16 14:57 #5 av: flocken

#4 Men samtidigt så har de gjort under med henne. När de fick hem henne så var tänderna så vanskötta så hon kunde inte äta alls.  Nästan ruttna. Så det är som natt & dag. Men ändå inte alls bra på långa vägar. Hoppas hon klara sig lilla Pix

Anmäl
2012-04-16 19:42 #6 av: Chieko

Sälj är bland de mjukare trädslagen så om du får tag på det kanske det är lättare att börja med.

/Karin

Anmäl
2012-04-16 21:26 #7 av: Kickan90

#5 okk, hoppas att allt går bra.

Anmäl
2012-04-17 07:00 #8 av: flocken

Igår filade jag försiktigt ner de vassa kanterna. Senare såg jag henne äta hö för första gången.

Anmäl
2012-04-23 15:50 #9 av: Kickan90

härligt håller tummarna för er :)
grattis till gravditieten förresten håller tummarna där med ;)

Anmäl
2012-04-23 18:49 #10 av: Chieko

Hur går det med tänderna?

/Karin

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.