Annons:
Etikettutställningar
Läst 1951 ggr
farferis
5/20/12, 10:09 PM

Kaninfest i tre dagar

Ja jag kom ju inte iväg på den senaste uts heller tyvärr.

Men Nya mål i sikte!

Alingsåssortens KAF: Nolhaga ishall den 7-9 Juli.

Senaste anmälningsdag 15 Juni.

Annons:
MuffinsTroll
5/21/12, 3:24 AM
#1

jag ska dit med hela högen jag med! Då ses vi där! :D

farferis
5/21/12, 8:20 AM
#2

#1 Vad kul !!! :D
Jag tar med mig Angel å pajas bara.
Hur gick det med Aero på oloftorp?

MuffinsTroll
5/21/12, 10:25 AM
#3

Han fick 91,5 poäng vilket jag inte förstår varför… menmen! han var tydligen ''kantig'' när jag tycker att han är alldeles för stor! :o

Jag tar med mig Xiah & Aero - om jag lyckas hitta busens ring :( - och kanske om nytillskott har kommit så kommer dem också med beroende på deras ålder :)

farferis
5/21/12, 11:05 AM
#4

"Kantig" Aero? hmm..
Ja min bil paja ju så kunde inte ta mig en meter… :(
Men lika bra de upptäckte jag. Angel fläcker päls "gott med pippi för länge" så hon har blivit skendräktig. . .

jasså nytillskott "ungarna" menar du :) hade varit kul å se dem små liven. :)
Kanske om jag har några kvar att jag tar med pippi å de små oxå :) Får fundera.
Kan hända att jag tar med mig Arwen - Aeros bror.

farferis
5/21/12, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Detta är lilla farferis Arwen.

MuffinsTroll
5/21/12, 11:17 AM
#6

Håller med lite där… Aero & Kantig går inte hand i hand precis.. han har alltid varit mullig o söt av sig!
Ojda… stackare… dags att hitta en hane för henne nudå! ;)

Ungarna kommer nog med, men eftersom dem troligtvis är blandras så blir det ingen utställning med dem :( Men med nytillskott menade jag att vi skall få hem fler kaniner i sommar :) Köpt en stor trefacksbur, så har drygt 5 lediga burar just nu :) Men änsålänge får Xiah bo i den med sina små barn.. visst växer ungarna snabbt?

Annons:
farferis
5/21/12, 11:18 AM
#7

Här kommer en länk till Annas blogg.
Hon är ägare till Arwen :)

http://www.bloglovin.com/m/1957528/469208595/fb

i vänster spalt står det Arwen :)

MuffinsTroll
5/21/12, 11:19 AM
#8

åh vilken going! han har också sånt fint och litet huvud som trollet… Aeros har dubbelhaka och huvudet är enormt HAHA!

farferis
5/21/12, 11:22 AM
#9

jag ska para henne i sommar eller något sånt tänkte jag.  Nu går hon ju själv.. eller ja hon ser pappa så det kanske inte gör saken bättre. haha :)

Ungarna växer otroligt fort! å nu är de så söta.
Ja jag är ju vän med sara och hon sa du vart intresserad av tindra och toadlie.
Men att hon skulle behålla dem.
vartit kul å ha moster å bror/kusin till aero :)
Hade själv velat ha tindra. men osäker på om man ska kulla henne igen.

Ska bli skoj å se dina små faktiskt :)

MuffinsTroll
5/21/12, 11:28 AM
#10

Åh vad roligt! :) Själv har jag tingat (köpt) en viltgul hona till Aero (finns o se här någonstans..) vars mamma också heter Pippi! Haha! Köpte en mörkare nyans då jag älskar hur röd Aero blir i solen.. <3 Sen var det en vit hona som vi även tittade på.. samt en svartvit holländsktecknad hona! Någon hane tänker jag inte skaffa mig en till. Dem är så taskiga mot Aero mina två hoppisar så att jag blir riktigt ledsen när han alltid måste gå själv omkring…

Och ja jag var intresserad i dem två, fast visste inte att det var moster o kusin haha! :)

Skulle vara kul o se dina med! Mina bara springer hela tiden.. tänka sig att för en vecka sedan så kunde dem varken se, höra eller gå..

farferis
5/21/12, 11:36 AM
#11

så roligt :)
Låter riktigt kul. har sätt de viltgula ungarna :)
Låter som du kommer ha fullt upp hihi :)
Funderar på att köpa in en svart till angel. men får se.

Hihi tindra är syster med Pippi. parad med månstråle bara en vecka efter. haha
så de skiljer en vecka på Toadlie och Aero.

Vill du komma å kolla så gör gärna det :) så välkommen så!
mina är 3 veckor nu och tänkte jag skulle sätta ut dem i dag ihop med pippi. :)

MuffinsTroll
5/21/12, 11:41 AM
#12

Ja visst är dem söta? :) Hade gärna haft en mantlad unge.. får se vad Aero ger mig ;) Det var även en svart hona med en vit prick på näsan.. ack vad många söta ungar som det finns nu!

Haha ojdå jag som hade tänkt ha henne med Aero! Hade gått lite snett där då hihi..

Tack så mycket! Du är också välkommen ner till mig om du vill ta en dag och slappna av vid sjön! Skall vänta en vecka till och sen får jag väl ge med mig med mina hoppisar.. dem älskar att bada otroligt nog! När dem ser vatten så kutar dem i och simmar runt.. har aldrig sett något liknande.. Åh vad roligt! Försökte sätta mina i en utebur här om dagen men rätt som det var så hade dem krypit igenom gallret och jag fick jaga och samla in allihopa! tack och lov så är dem ju vana vid mig så dem kom när jag satte mig ner..

MuffinsTroll
5/21/12, 11:42 AM
#13

Och din Madagaskar är så underbart vacker..! Blir riktigt sugen!

Annons:
-Greta
5/21/12, 12:04 PM
#14

I'll be there! Dock utan kaniner skulle jag tro, kanske någon som behöver transport bara. 
Lite sugen på ställa Casanova igen, men vi har en regg här uppe om två veckor, billigare anmälan och typ 140 mil kortare resa (enkelväg) så blir nog där han får ställas isf.

Längtar galet mycket, ska bli sååå kul träffa alla kaninvänner från hela landet Skrattande

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

MuffinsTroll
5/21/12, 12:25 PM
#15

Åh! Så om jag skulle köpa en vit hona av dig, skulle du kunna ta med henne dit då? Oskyldig

-Greta
5/21/12, 2:47 PM
#16

#15 Javisst, inga problem! Glad

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

farferis
5/21/12, 3:10 PM
#17

#8
hehe ja Aero var mkt större än de andra. han va nästan två Akela. haha
Madagaskarn är jätte fin. kollade nu och det ser ut som en liten Tös.

MuffinsTroll
5/21/12, 3:29 PM
#18

#18 Då skulle jag gärna tinga den vita honan som står under färgen vit ;)

#17 Jadå han är enorm! Speciellt nu! Han får knappast plats i en bur! Får bygga en gigantisk bur åt honom snart. Åh en tjej.. du får inte säga sånt mitt hjärta kommer blöda :(

farferis
5/21/12, 3:46 PM
#19

#18 som Angel då. hon är också extremt Stor. då ska du se pappan.. inte kostigt att aero e stor :)

Jo det e allt en liten Skrutta den där madagaskarn… ska se om jag kan göra om na till pojk haha :)

MuffinsTroll
5/21/12, 3:52 PM
#20

#19 det är så underbart att ha en jätte! mamma xiah är också stor hon… har bara haft hermelin förut så det känns riktigt skönt! Nästa år hade vi tänkt att skaffa oss en belgisk jätte kanske… eller två. så slipper man klippa gräsmattan ;)

Och snälla gör det, annars får mammas öron börja blöda igen för att jag kommer tjöta hål i huvet på henne.. Oskyldig

Annons:
farferis
5/22/12, 10:33 AM
#21

#20 Ja det är härligt med en rejäl kanin :) Rexen är underbar … Haha ja det var en smart ide :) Ser ut att va en hona ja. Gick inte att ändra på det tyvärr ;) Och lilla Arwen åker med på uts :)

MuffinsTroll
5/22/12, 1:49 PM
#22

#21 Japp verkligen! Fast jag såg dvärgar på utställningen som var så söta.. dem var fullvuxna och lika stora som mina kaninungar är just nu ungefär! Så sjukt gulliga! Fast… inte dem bästa hopparna skulle jag gissa på..
Och visst är det? Våra kaniner springer ju lösa i våran 1500m2 trädgård (inte aero och xiah ännu, dem går fortfarande i en lååång lina..) så att ha två jättar skulle passa perfekt! Tänkte ha en svart och en vit, Jin&Jang ;)

Ojdå.. stackars mamma hon lär höra mig tigga nu (A)
Och vad roligt! Skall bli roligt att se honom! :)

farferis
5/22/12, 8:54 PM
#23

#22
hehe vad fräkt en sån skulle jag vilja se …
vad härligt med kaninerna helt lösa så Skrattande
Kan tyvärr inte ha mina så eftersom jag inget inhägnat har runt tomten. Samt mkt katter och hundar här..
Herromdagen jagade det en hare så jag chansar inte :)
Men lång lina har pajas. Han är så lugn. :) de andra två har uteburar samt lång lina ibland när jag kan hålla koll :)

MuffinsTroll
5/22/12, 8:59 PM
#24

#23 Dem var helt gudomligt söta.. :')
och ja det är verkligen härligt! här kör ju inga bilar och vi har ju knappast grannar så man behöver inte oroa sig precis. det är så mysigt när man sitter i trädgården och dem hoppar fram och buffar på en :D
Ojdå, nae chansa inte isf, vore ju fruktansvärt om något hände :o haha ja aero skall ut och utforska världen medans xiah är mera upptagen med att äta gräs.. hur annörlunda personligheter rexar kan ha! Skrattande

farferis
5/22/12, 9:05 PM
#25

#24.
Ja det är så jag också vill ha det med mina ninisar. vi letar ju gård med stall så förhoppningsvis kan man bygga ett stort hägn i anslutning rill boxarna :)
Här hemma var Aero alltid lite blygare än de andra. Så han måste ju ha vuxit enormt i sig själv :D
Pippi och Angel är båda pigga å alerta.. Springer och ska utforska!
Pajas e lugn - De som inte händer i dag… händer troligast i morgon :)

-Greta
6/13/12, 6:13 PM
#26

Puttar upp!
Snart sista anmälningsdag om någon ser och blir sugen på ställa Flört

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Chieko
6/13/12, 8:49 PM
#27

Beslutsångest!!! Jag jobbar fredagen men inte lördag och söndag. Ska jag ställa Trollet? I så fall lämnar jag kanske in honom torsdag kväll. Eller försöker byta bort den dagen på jobbet. Men vilken dag vill man vara där? Ska jag kampa där? Eller köra fram och tillbaka? Det tar 40min enkel väg. Vara där alla dagar, eller bara inlämning och söndagen? Fredagskvällens fotbollsmatch verkar ju lite kul. Lördag lite aktiviteter, men det enda som lockar är jätteraserna. Men om jag ändå är ledig… Söndag kommer jag bara om jag ställer Trollet… Hjälp!!!

Det som lockar mest är att ställa Trollet, och vara där fredagen och söndagen. Får jag inte ledigt får det i så fall bli torsdag och söndag och så får Greta eller någon annan som är där hela ta hand om honom ;)

Hur ska ni andra göra??

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
farferis
6/13/12, 10:14 PM
#28

Jag åker nog dit fredag och söndag. :) Tycker verkligen du ska ställa :)

-Greta
6/13/12, 10:36 PM
#29

#27 Jag vill.. ska.. träffa Trollet! Håller gärna lite koll på honom ifall du jobbar :)
Har svarat på din blogg åt mig och Sara hehe.

Kommer förmodligen vara där iprincip hela tiden fre - sön, med någon avstickare om någon annan ville veta. :) Har halva släkten där, som hemskt gärna vill träffa mig och jag dom, eftersom det är så sällan vi ses.

Sååå sugen på ställa jag också eller bara ha med en kaninskrutt för sällskapets skull och visa upp live för bloggvänner, tvivlar dock på att kaninen skulle uppskatta det lika mycket. ;)

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Chieko
6/14/12, 5:18 AM
#30

Jag hade gärna träffat en av dina också Greta men det är ju som sagt lite långt att åka. Har du lite pengar över kan du ju anmäla och om någon av dem är riktigt fin får den åka med ;-) jag anmäler Trollet idag så får jag se när det närmar sig hur jag gör!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

MuffinsTroll
6/14/12, 6:46 AM
#31

Anmäler även jag idag!
Greta skulle du ta med digg honan som jag har tingat till Alingsås? :)

Kommer bli en riktigt kaninträff denna gången!
Hoppas att du lyckas komma denna gången Mikaela! :)

-Greta
6/14/12, 10:37 AM
#32

#30 Bara Casanova som kan vara med (Udela är stambokförd och ungarna för små), tror faktiskt inte han har chans på högre poäng så känns onödigt släpa med honom över hela landet, då jag tror han är den som uppskattar resande minst. ;)

#31 Javisst, hon följer med! :)

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

farferis
6/14/12, 10:56 AM
#33

Ska bli så roligt att träffa er alla och era kaniner.  :)

farferis
6/14/12, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Här kommer ett nyare kort på Arwen.
ska bli jätte roligt att ha med honom! :)

Annons:
farferis
6/14/12, 12:51 PM
#35

# 31

Ja den gången kommer jag även om jag så ska gå ;)
nej nu är allt fixat. Alla är anmälda och angel e på bantning haha :)

-Greta
7/3/12, 10:39 PM
#36

Jag åker redan imorgonkväll (framme torsdag kring lunch då) och är sjukt nervös, taggad och saknar redan mina kaniner lite grann ;)

Heheh, alla som har en rex får gärna låta mig klappa den… kommer må dåligt om jag inte får min dagliga dos av rexpäls. ;)

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

farferis
7/3/12, 10:42 PM
#37

Hihi :) Jag åker fredag :) har tre med mig så bara å klappa på :))

MuffinsTroll
7/3/12, 10:54 PM
#38

Jag har med mig 3? 4? 5?

Vi får se. Aero skall ju ställas ut, Xiah skall täckas med en vit rödögd hane på mumsiga 95 poäng :D Tar även med mig min Yoochun då hon som vi köpte Xiah av (och vi skall få hyra hanen för att täcka henne med) föder ju upp Zobelsiameser så hon skall ta sig en titt på honom. Vi funderar även på att ta med oss två av Xiah söner till sälskap då Atlas & Action är bästisar med Aero & Yoochun! Så härligt när hanar kan umgås med varandra!

Chieko
7/5/12, 8:50 AM
#39

#38 Du vet väl att du bara får ha kaniner som ska ställas i hallen, och att du inte får ta ut dem ur buren förrän efter prisutdelningen? Trollet åker upp redan idag, och du får mer än gärna klappa på honom Greta! Var bara beredd på att han nog kommer vilja klättra ur buren ;-)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: