Annons:
Etikettaktivering
Läst 2223 ggr
farferis
2012-06-27 00:00

Aktivitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Angel har dragit på sig en liten hakpåse över vintern..
Men nu ska den bort! dragit in på pelletsen så nu får hon inte lika mycket.
och i dag la jag ut lite regelstumpar i utehagen i olika nivåer..
så hon kan hoppa lite med.
har aldrig prövat detta på Angel innan.. men klart hon rymmer ju över kompostgaller.. så vad e väl en lite pinne :)

Annons:
farferis
2012-06-27 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

nu är hon igång :)

farferis
2012-06-27 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ser ni hakpåsen :(
Måste väck :)
hon älskade detta med att hoppa :) hon hoppa om å om igen! och lite glädjeskutt där i mellan.
Angel är ingen "betarkanin" ute.. äter lite granna gräs bara.. hon vill mest hålla koll på allt annat och spana eller klättra på mig :) så det är ju possetivt att man hittar något hon tycker är kul.

farferis
2012-06-27 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det går undan :)

MuffinsTroll
2012-06-27 02:19
#4

Åh!
Som brorsan då! Han älskar att hoppa och är den bästa av alla på det också! :)
Hans max är nog 8 hinder på rad i kompostgaller höjd.. ;) ÄNSÅLÄNGE.

Här skall det tävlas ;) Men hakpåsen vill inte väck.. :(

farferis
2012-06-27 06:40
#5

Ja hon älskade detta :) så får nog fortsätta!! Var lite kul att kolla på med :) hoppas hakpåsen försvinner :/ Asså han är så duktig aero :) va roligt.. Angel hoppar över gallren å rätt ut så fort jag lämnar hagen.. Haha hon är en liten ögontjänare tror jag ;)

Chieko
2012-06-27 10:48
#6

Att fylla hagen med roliga saker är ju bra för aktiveringen. Kanske en stor stock och en tunnel också?

Vad ger ni för pellets nu? Trollet har ett hudveck som försvinner när han sträcker på sig, inte mer.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
farferis
2012-06-27 12:14
#7

#6 Jag köper kaninfoder i lösvikt på zoobutiken. Blandar ut det med lite gnagarlyx som det heter. Finns också i zoobutiken. Ja alltså nu får hon inte så mkt foder. Utan mer grönt.och frukt. Men ger henne bara för hennes vanas skull att det är något som skramlar i skålen :) Ja leksaker är ju aldrig fel i hagen :) Ska allt hitta på något

Melli-sen
2012-06-28 09:34
#8

Hur mycket får hon? En vuxen hona utan ungar behöver knappt annat än hö och vatten, mina vuxna kaniner får lite i botten av skålen bara… Fast det får vanlig pellets, inga feta nötter, frön och annat som ofta finns i div. müsliblandningar på zooaffärer.

Mvh. Ann E    Mellerudskaniner och Dvärgvädurer         www.mellis.n.nu

farferis
2012-06-28 10:24
#9

ja asså hon får knaff något.. bara så de lixom ligger på botten… eftersom hon är van vid det.

Chieko
2012-06-28 21:55
#10

Det är inte så konstigt att hon får hakpåse om hon får gnagarblandning ;) Tycker du borde fundera över att köpa något av de pelletsmärken som är mer kända, så att du vet att du ger dem bra mat. Borde bli billigare att köpa en stor säck också. Lösvikt är förmodligen dyrare. Trollet har ju fått 1dl stampe varje dag och han är superfin.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Chieko
2012-06-28 21:57
#11

Frukt är ju också mycket socker i, och morötter med. Bästa vore nog att hålla sig till hö, grenar och vatten tills du får tag på en bra pelletssort :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Vincent...
2012-06-28 22:07
#12

ta en liten spring tur med henne, öka farten och längden på springningen succesivt så att hon får bättre kondition och klara mer sedan i efterhand.

HAHAHAHAHAHA…..

farferis
2012-06-28 22:22
#13

Ska sätta mig å kolla runt på lite olika kaninfoder :)
Angel springer inte med mig i koppel :( Hon springer på 15m lina..

Annons:
farferis
2012-07-01 13:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hakpåsen har sjunkt på bara ett par dagar :) hittat ett nytt foder och lite magrare. så hon får som sagt bara en gång om dagen lite i botten av skålen..
en halv ½ dl. ca.. :)

Här kommer en bild på henne innan !

farferis
2012-07-01 13:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och nu :)

-Greta
2012-07-01 21:48
#16

Hejja Angel!

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: