Annons:
Etiketteravelungar
Läst 1832 ggr
MuffinsTroll
6/30/12, 2:21 AM

tre nya rexar hemma ~

mjo som rubriken lyder, våran familj har utvecklats stort! POSITIVT!

först så fick vi hem TVÅ snyggingar från kaninbacken! Bättre bilder kommer snart, datorn har krånglat så det går inte att ladda över bilder från kameran. tills dess får ni nöja er med dessa mobilbilder c: 
Nu tillbaka till dem två från kaninbacken! Det är en hona som vi har döpt till ''Kahi''. Fräckt namn på fräck kanin! Hon är svart dalmatiner. Riktigt snygg är hon! Förväntar mig bra poäng på henne ;) Sedan köpte vi även en Zobelsiames blå hane tilll våran hona Xiah. Honom döpte vi till ''Yoochun''. Dem var lite småttförkylda när dem kom hit, men nu är dem helt friska igen och har blivit jättegosiga! Speciellt Kahi, då jag oftast sitter i hennes inhängnad då hon går så bra med våran ''tredje'' nya rex :)

Rexen jag nämnde över är min efterlängtade Viltgula hona. Hon är ''mörk'' i färgen av sig, och helt underbar! Riktigt skönt! Våran första rex som vi köpte (Aero) är också viltgul, så det lär bli en viltgul kull längre fram! Hon är dock väldigt liten av sig.. men hon växer nog till sig :) Hon går somsagt bra med Kahi, så om allt går som planer och våran fjärde Rex som kommer nästa vecka (hona) också går bra med dem så får dem flytta in alla tre i kaninhuset! Xiah och dem gick inte så bra, Xiah blev lite väl avis av sig.. bortskämd liten pussgurka :*

Annons:
MuffinsTroll
6/30/12, 2:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en liten bild på Amber (DEN VILTGULA, GLÖMDE SKRIVA HENNES NAMN) när hon sitter med mig påväg in för att handla lite goda jordgubbar till mig! Själv fick hon en morot :3

MuffinsTroll
6/30/12, 2:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild på Yoochun & Kahi. Dem bode tillsammans medans dem var sjuka c:

Mickis1994
6/30/12, 11:39 AM
#3

Amber är otroligt söt!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

MuffinsTroll
6/30/12, 11:47 AM
#4

#3 Mjo hon är helt otrolit vacker! (:

farferis
6/30/12, 12:10 PM
#5

ÄR kär i Kahi :) så fin! Kanske blir en unge efter henne ;)
även de andra två.. :)

meerschweinchen
6/30/12, 1:10 PM
#6

Åå så söt Amber är!

Vet du när ska du ställa ut Kahi? Hehe tycket att det ska bli spännande att se vad hon för poäng då hon och Alice har samma pappa. Alice fick 95 poäng :)

Mvh Sabine

Annons:
-Greta
6/30/12, 2:36 PM
#7

Vilka fina! :)

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

MuffinsTroll
6/30/12, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#5 Jo hon är helt underbar! Men din Devil är ju också heeelt underbar! Vi kan ju byta, en unge efter Kahi mot en unge efter Angel & Devil? ;) Längtar tills hennes första kull, dock skall vi först stamboksföra henne så att vi inte måste oroa oss över pälsen osv när vi tar kullar på henne :)

#6 Åh ja hon är heeeelt underbar! Hon är en riktig bäbis av sig :*

Vet faktiskt inte, hon är för ung för Alingsås, så det blir nästa utställning både här nära oss och lite här och där blir det nog. :) Hoppas och tror att hon också kan klara  95 poäng, hennes päls är underbar & tät och hennes teckning är också fin :)   Men Alice är ju helt underbar.. förstår varför hon fick så höga! :'D

#7 Tack Greta! Bara honan från dig som saknas nu! :)  Längtar tills fredag då vi kan få hem underbaringen :')

Laddar upp en bild tagen idag, hon ville prova att köra bil tydligen ;)

farferis
6/30/12, 3:04 PM
#9

#8 de hade varit ett bra byte!! :)

MuffinsTroll
6/30/12, 3:10 PM
#10

#9 JO men ellerhur! Efter att jag såg Devil smittade han mig med din Svart Rex förälskelse, så har blivit helt kär i Svarta rexar nu! :)

farferis
6/30/12, 5:49 PM
#11

#10 ja jag Älskar dem!!
Men ska para i nov. måste de på Angel. efter uts i brålanda vi tala på.
Tycker absolu ett byte e bra! :)

MuffinsTroll
6/30/12, 5:54 PM
#12

#11 Jag skall också vänta med Kahi tills hon har varit ute på ett par utställningar så att hon kan visa sin bästa sida för dommarna! :D 
Och ja dem är riktigt tjusiga dessa svarta! :D
Då säger vi så då Skrattande

farferis
6/30/12, 9:10 PM
#13

#12 kanon :D

Annons:
MuffinsTroll
6/30/12, 9:30 PM
#14

#13 vi tänker dock ta en kull på henne först nästa år, går det bra för dig? :D

farferis
6/30/12, 11:12 PM
#15

Ja :) ju senare desto bättre ;)

MuffinsTroll
6/30/12, 11:28 PM
#16

Haha bra det :D Samma här lite :33         Hur är det nu när alla ungarna är sålda? :D

farferis
7/1/12, 12:31 AM
#17

Ja alla är sålda :) tre åker i morgon. Tre har åkt och två tar jag med till nolhaga :) tomt bara :( men Pippi tycker det är gott haha

MuffinsTroll
7/1/12, 12:43 AM
#18

Haha vilken lyx! Har fortfarande fyra hanar kvar.. blir nog djuraffären :(

farferis
7/1/12, 3:13 AM
#19

#18 det är så tråligt att behöva lämna dem där, men vad har man för val lixom. !!
men jag sänkte priset lite bara på dem. så då gick de med en gång :)

MuffinsTroll
7/1/12, 3:41 PM
#20

jo.. jag vill verkligen inte. men dem måste bort.. :(

Annons:
Torpar_kanin
7/4/12, 8:32 PM
#21

Hej,

Va kul att se att Amber utvecklas hos er. Tänka sig, en kanin som kör bil!!!

:-)

//Anna

Upp till toppen
Annons: