Annons:
Etikettutställningar
Läst 1631 ggr
zezagena
2012-07-01 16:54

Viltgrå rexad, ställa ut??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Viltgrå är ju ej godkänt på rexade, (ej heller viltröd men är då inte viltröd  i stort detsamma som castor som är godkänt på rex)..?!

Vad händer om jag ställer honom, nollas el urusla p på färg el stoppas han redan i anmälan om jag skriver viltgrå..? Någon som prövat ställa någon viltgrå rexig..?

Annons:
Alone
2012-07-01 18:28
#1

måste bara säga gud va fin!

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

zezagena
2012-07-01 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack #1 det är min lilla " mupp" som växt på sej, päls o öron ok, nätt i storlek, sämre rastyp dock..

[Airo]
2012-07-02 12:36
#3

Han är ju dvärgvädur (?), så det måste väl nästan vara godkänt?

Shabby-Chic
2012-07-02 14:19
#4

Har du facebook får du gärna ställa din fråga i vårt forum "föreningen för rexpälsade dvärgvädurar till utställning", det finns en hel del erfarna uppfödare som håller till där, vilket inte längre varkar vara fallet med iFokus.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

dermot
2012-07-02 17:41
#5

Det beror nog på vilken dommare han får. De flesta tycker att viltgrå "är" castor på rexpälsade och därmed kan det bli låga poäng eller nollning.

Jag vet dock en som ställt ut viltgrå rex, men kommer inte alls ihåg vad för poäng den fick. Jag tycker du ska prova! Även om han blir nollad pga färgen så kanske han kan användas i aveln i alla fall! Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




zezagena
2012-07-02 18:16
#6

#4 ok har facebook men inte så haj på det men ska se om jag kan hitta den..

# 5 Jo han ska nog få användas oavsett, bra päls o så bär han på satin men alltid kul om man kan reg Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: