Annons:
Etikettutställningar
Läst 1060 ggr
[Ilja.live@hotmail.com]
2012-07-14 21:49

starta en stamtavla på en omärkt kanin

starta en stamtavla på en omärkt kanin ! Går det ?? /Ilja

Annons:
[Ilja.live@hotmail.com]
2012-07-15 08:40
#1

Putt

-Greta
2012-07-15 10:53
#2

Är det du som fött upp kaninen kan du alltid märka den och skriva stamtavla, samt ställa ut. 
Beroende på vad det är för ras kan det sedan gå att söka dispens så att kaninen sen kan stambokföras.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Ilja.live@hotmail.com]
2012-07-15 14:37
#3

Nej det är inte jag som fött upp den:( Men den 100% renrasig!! Den är en rex viltgul hona som kommer från en uppfödare men är köpt från Arken Zoo.. Det ända jag vet att uppfödaren kommer från Eskelstuna och har slutat med uppfödningen och inte är medlem i skaf längre :( Men går det att söka dispens ändå ? Vart söker man om det??:) #2 så snällt av dig, att jag fick hjälp:)

-Greta
2012-07-15 15:28
#4

#3 Då går det nog inte att få dispens… Det är mest för nyare/ovanligare raser. Rex har funnits ett bra tag och är ganska vanlig. Man kan söka dispens hos någon snubbe på SKAF, då ska man skicka in stamtavla och bedömningskort. :)
Så kaninen måste vara märkt och ha stamtavla för att kunna få det.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Suskiv
2012-07-15 18:47
#5

Om det är samma uppfödare som jag tänker på så saknar pappan papper, mamman är märkt och uppfödaren är knappast seriös (jag har bett om härsatmningsbeviset till min kanin i ett halvår, hon lovde att skicka den direkt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Ilja.live@hotmail.com]
2012-07-15 22:48
#6

#5 Vet att hon lämnade sin sista kull till Arken Zoo i Eskelstuna!;) Har du hennes mail??????:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: