Annons:
Etiketthemsidor-bloggar
Läst 1072 ggr
Chieko
9/12/12, 10:18 AM

Innehåll uppfödares hemsidor

Jag började fundera på vad en uppfödare bör ha för information på sina hemsidor. Vad vill ni veta om ni ska köpa en kanin från någon?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
flocken
9/12/12, 1:41 PM
#1

Jag är nog rätt kräsen. Men sen vet jag att en bra hemsida betyder inte att resten är bra. Men här kommer lite vad jag vill ha med:

Presentation av uppfödaren. En kort historia om varför man började med uppfödning osv. Hur länge de har haft kaniner. Kaninernas boende & foder. Motion. Alla kaniner presenterade med den fakta man vet. Även utställnings resultat &/ev fakta om släkten bakom om man vet. Kan vara svårt att ex färg avla om man inte vet färgerna bakom osv. Om det finns Wiener i släkten. Ta gärna med även sällskps & de pensionerade kaninerna.

Försöka ha en väl uppdaterad hemsida. Om det inte händer så mkt en period kan man ta nya kort & sätta in.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chieko
9/12/12, 1:57 PM
#2

Ja det låter ungefär som jag. Funderade mest över rex och tänkte mig att jag gärna ville ha vikten på alla kaniner som uppgiften finns på, dvs de kaniner som uppfödaren själv har. Naturligtvis även annan fakta om föräldrarna, stamtavla så långt som finns tillgänglig med färger, vikt, utställningsresultat osv. Gärna också färger i tidigare kullar, vikt på eventuella färdigvuxna tidigare ungar…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Suskiv
9/12/12, 7:55 PM
#3

Mycket bilder på djuren, men gärna också på djurstallar mm. Om man ser hur djuren har det uppfödaren så kan man lättare få sig ett första intryck om hur uppfödaren är.

Stamtavlor så långt bak som möjligt, gärna bilder på de djur som finns i stamtvlan (om man har bilder på dem). Och såklart vill man veta allt som går att veta om djuren. Vikt, utsällningsresultat, men också gärna hur personlighet och hur de är i aveln. Är ju inget kul att få hem en revirhävdade tjurpuppa om man letar kelkanin till barnen, eller en hona som knappt tar hand om sina ungar om man leter efter en avelshona.

Gärna en prestation av uppfödaren och dennes tankar och mål med aveln.

Gör det synligt vart uppfödaren finns. Finns inget värre än att behöva leta på hemsidan vart djuren faktiskt finns. Ex den här: http://www.forgatmigejskaniner.se/om_oss.htm För att veta vart kaninerna finns får man klicka sig runt. Adressen står sen längts ner på en sida.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Chieko
9/12/12, 8:55 PM
#4

#3 ja var de finns håller jag med om att man vill veta! även om det går att fixa transport kan man ju börja leta i närheten av där man bor! Uppfödaren kan ju också gärna skriva ut om den åker någonstans regelbundet :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: