Annons:
Etikettallmänt
Läst 1784 ggr
-Greta
2012-12-22 14:09

Hur var ert kaninår 2012?

Nu när året snart är slut kan vi se tillbaka på året som gått, vad som varit bra/dåligt…
Utställningsresultat? Haft några kullar? Hoppresultat? Vad har varit roligast/tråkigast? Något annat som har hänt?
Hur har ni haft det? Glad

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Chieko
2012-12-22 14:14
#1

Det har varit ett Trollår Skrattande 7/12-11 hämtade jag Trollet så har ju lärt känna honom. Högsta utställningsresultat är 94p.Funderar på att stamboksföra honom på det. Och kastrera honom ;) Framtiden får visa!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
2012-12-22 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt kaninår har varit bara bra. ALice har haft en kull med underbara ungar. Ded föddes 8 styckna men tyvär klarade sig inte en av dom. Men de andra sju klarade sig finfint och bor nu hos sina nya hem och här stora och fina :) Så nu är det bara jag och Alice.

Mvh Sabine

Fridaaaa
2012-12-22 18:29
#3

Skitår!
Förlorat 2 kaniner i år och även några marsvin :(

Lite OT med året: Bröt även fingret illa i maj, så det är fortfarande itne 100% återställt och kommer förmodligen inte att bli…
Och en räv tog våra dåvarande höns bara veckan efter :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2012-12-23 07:02
#4

Glad att jag fortfarande har intresset kvar efter allt. För var nära att skita i allt.

Fick först ta bort MInis syster pga aggressivitet. Fick sen hem 2 omplaceringshonor. Den ena gick jätte bra ihop med Mini. Den andra var äldre & trivdes bäst själv. Båda två blev ihjälbitna av en stor pudel & halvt uppätna. Mini blev sårad & totalt chockad. Tog månader innan hon litade på någon igen.

Skaffade en hona efter flera månader som försök till Mini. Det gick inte. Så Omega fick en egen bur & tillslut Jenna som kompis. Tiden gick & MIni började intressera sig av OMega & Jenna & tog så steget & köpte Majken. NU har hon en kompis iaf.

Med marsvinen har jag fått ta bort många. Både sjukdomar & skador.

HUnden var nära döden i Januari. Åt upp en leksak & blev opererad & fick sen komplikationer. 48,000kr gick det kalaset på. Agria tog mkt men vi betalade närmre 20,000själva. Strax därpå skar han upp tassen. Blev 12,000kr till.

Mitt i allt blev jag gravid i januari & fick lill killen 30/9.

Har ännu inte riktigt fått tillbaka glädjen med djurne än. Men hoppas det kommer.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

AkaiTsuki
2012-12-23 13:54
#5

Både bra och dåligt

Det var i januari min förra kanin avlivades, en kanin som jag aldrig kommer glömma. Men sen för att hjälpa till på traven med förlusten köpte jag Akkioi februari och så mycket energi som han har och så mycket han krävde av mig så lättades det med förlusten av min förra kanin.

Han blev dock revirbenägen och kunde huggas när matskålen skulle ställas in och skvätta ner vad som helst men så kelen kanin som älskade att bli klappad på huvudetKyss, han rymde också när det va mamma som matade xD Men så i maj kastrerades Akkio och han är fortfarande samma kanin, lite vaktig vid mat och favoritställen men liika kelen som han var innan :)

Dock så har han drabbats av mjällkvalster en gång iår precis innan skolan :/  och efter jag vart på praktiken så ser det ut som han drabbats igen.. men mamma vill inte åka in. (Såg i katternas päls på praktiken…och försökte förhindra med att byta kläder och allt men det verkar inte ha fungerat)

//Joanna

-Greta
2012-12-23 20:59
#6

#1 Fina Trollet, gör det och skaffa en fru åt honom! Eller gör det inte och skaffa en fru iallafall Flört

#2 Sötpluttar! Förresten, jag tror jag såg dig i Hössjö? Fattade dock inte vem som var du av dig och din kompis så hälsade nog aldrig xD
#3 Ouch! Vilket otursår… Hoppas det har vänt nu. Glad

#4 Härligt att det löst sig med sällskap för henne tillslut! Helt klart nackdelen med djur att det är så lätt hänt dom blir sjuka/skadade…

#5 Tråkigt med din förra kanin! Men visst är det så att det kan vara bra med en ny att lägga tid och energi på efter man förlorat en. Glad

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
-Greta
2012-12-23 22:15
#7

Jag är jättenöjd med mitt kaninår 2012 Glad
Första hela året med Rexar. Lärt mig otroligt mycket, åkt runt på flera utställningar och träffat massa nytt folk.
Haft en kull som blev riktigt trevliga, bra och jämna djur. Fått fina utställningsresultat på dom ^^
Hopptävlat för första gången, visserligen bara i miniklassen men det gick superbra.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
2012-12-23 23:24
#8

#6 Ja såg också dig, tror det var du iallafall ;)

Mvh Sabine

Suskiv
2012-12-29 22:06
#9

2012 Var året då vi gick från en kanin till som mest tio kaniner. :-) Är överlag nöjd med det hela.

Året började med att vi andra januari hämtade min älskade Rex Yoda. Min bebis.

Sen rullade de på rejält. I Augusti fick Dior en hoppsan kull som hon skötte utmärkt och så hämtade vi Ludde i September. I samma veva fick vi även hem vanvårdfallet Ture.

Bäst var dock att Dior 2 år, tjock, fått kull och har hakpåse fickk 92,5 poäng i Nyköping. Det hade jag aldrig trott. Glad

Året slutade med att vi har mask i kaningården och kaninerna är inne på sin andra omgång avmaskining.

NÄsta år hoppas vi på en bra dvv kull och att det flyttar hit en till snygg rexhona

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Upp till toppen
Annons: