Annons:
Etikettaktivering
Läst 2439 ggr
natha-mjau
12/27/12, 5:48 PM

Sele till Rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått hört många som klagar över att det är så svårt att hitta en bra sele till rexar och att man oftast måste få specialbeställa.

När jag var på en utställning i örebro var gnagarboden där med sina fantastiskt fina selar! Så jag fick testa dem på Jumjum.

En H-sele i stl L Passar jättebra!
Dock är den lite stor på honom nu när han inte är färdigväxt, väger Drygt 3.3 kg.

Så till våren när han får vara ute igen (och väger upp mot 4 kg) tror ja den kommer passa perfekt :)

Tänkte bara ge detta tipset till er som har problem med selar till rexkaniner, gnagarbodens H-selar i stl L !
Snygga och sitter bra :)

Annons:
meerschweinchen
12/27/12, 9:49 PM
#2

Köpte också en sele därifrån till Alice, minns inte vilken storlek det var men tycker den passar bra :)

Mvh Sabine

Chieko
12/28/12, 6:51 PM
#3

Min skrutt då, som inte kommit upp i 3kg än, och är dryga året? Tungan ute Jag använder också H-sele, samma som jag hade till mina dvv när jag var liten. Funkar bra!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

natha-mjau
12/28/12, 6:56 PM
#4

#3 haha jasså? vilken liten klenis ;)
Idag vägde jum 3.8 kg han går upp :)
Han ligger ju bara o gäser nu efter kastreringen, finns ingen motionsvilja i han :p

-Greta
12/29/12, 2:09 PM
#5

Nice! Kanske man ska testa beställa en sådan då. Glad

Jag har selar från Tallbackens till mina rexhonor som väger 2.8-3 kg i M & M/L, dom var dock för korta över ryggen till hanen så måste skaffa nått åt honom framöver också. ^^

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

natha-mjau
12/29/12, 4:23 PM
#6

#5 okej ! ;) Jo det kan ju va ett problem. Men L satt rätt precis okej tyckte jag i ryggen.

Annons:
Suskiv
12/29/12, 6:56 PM
#7

Till mina småfjantar passar M från Trocadero superbra, men så väger de ju 2,3 resp 2,8 kg

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

natha-mjau
12/29/12, 7:03 PM
#8

#7 oj, det kan inte vara renrasigt?

Suskiv
12/29/12, 7:06 PM
#9

#Jodå, den ena är dock inte färdigvuxen och den andra är helt enkelt bara liten. Han som väger 2,3 kommer sluta strax under 3 kg troligen.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

AkaiTsuki
12/29/12, 10:37 PM
#10

Min lilla herre väger runt 2,7kg och den där bröstselen som jag trodde han skulle växa till sig i blev det aldrig xD Men vem vet han kanske växer lite till

//Joanna

dermot
1/10/13, 12:00 AM
#11

Jag har L till mina i bogsele och M-L i bröstsele. De väger 3,3kg (eller däromkring, han är snart 2 år) 3,9-4.0kg (hon fyller 4 i feb.) och de yngsta som blir 1 år i april har jag inte vägt på senaste tiden.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Lina Strindlund
9/15/13, 1:45 AM
#12

en liten fråga bara till TS, varför tar du bara ut kaninen under sommarhalvåret?? jag kommer iaf erbjuda min kanin gå ut året runt! men då kortare stunder på vintern såklart.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

natha-mjau
9/15/13, 5:28 PM
#13

#12 därför det blir oftast riktigt kallt på vintern.
Sedan lyssnade jag på dem som sa att man kan ta ut kaniner på vintern och när jag gjorde det så blev min hona sjuk och avled, vet inte om det var därför men finns ingen annan förklaring :S
Så nu vill jag inte riskera det igen.

Annons:
Lina Strindlund
9/19/13, 12:23 PM
#14

#13 Åh nej vad tragiskt att hon dog! Då förstår jag at du inte vågar. Men jag kommer testa försiktigt, det blir ju liksom en gradvis inväjning eftersom jag tar ut henne varje dag även nu under hösten. Men såklart ska hon inte sitta stilla för mkt eller på blöyt underlag!

Vad bra att jag blev påmind, det är ju dags för Gertruds promenad! *fastnat på internet* 😟


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Gizzma
9/22/13, 3:38 PM
#15

Har köpt en serisrosa sele i storlek L, men hon väger bara 2kg ännu så hon får växa till sig innan hon kan ha den😊

/GizzmaFörlägen

BlommaEverything has its beauty, it's up to you to see it!Blomma

Upp till toppen
Annons: