Annons:
Etikettkullplanering
Läst 3733 ggr
meerschweinchen
4/27/13, 1:24 PM

Intressekoll rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer om allt går som det ska ta ungar på Alice min rex hona. Parningen kommer troligtvis ske den 11 maj och då kommer ungarna var födda omkring 11 juni. Mer om föräldrarna:

Kaninbackens Alice

Alice är en svart dalmatin med 95 poäng. Hon är en glad och social. Ett litet matvrak är hon också. Alice har haft en kull tidigare med samma pappa som den här gången och de ungarna blev helt otroligt mysiga och härliga personligheter. I den kullen kom det både castor, castor dalmatin och viltgrå dalmatin. Så det kommer nog komma i den här kullen också. Bilden är på Alice.

Mer info om Alice kan ni hitta på min hemsida www.svartforsenskaniner.n.nu där kan ni även hitta bilder på förra kullen. Fler bilder på Alice går att hitta på www.kaninlivets.bloggplatsen.se

Mvh Sabine

Annons:
meerschweinchen
4/27/13, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bosse

Bosse är en viltgul hane med 94 poäng. Han har en riktigt härlig personlighet och är en mysig herre. Mer info om honom finns på www.dragonfly.n.nu

Om det är några frågor eller om ni är intresserade kan ni antingen här eller skriva ett pm.

Mvh Sabine

meerschweinchen
4/27/13, 7:47 PM
#2

Funderar på kullteman. Någon som har något roligt förslag? Min bror tyckte att jag skulle ha traktormärken och själv funderar jag på Alice i underlande tema, tyckte att det skulle passa ;)

Mvh Sabine

Mickis1994
4/27/13, 10:10 PM
#3

Alice i underlandet låter som ett förbaskat gulligt tema!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

meerschweinchen
4/30/13, 11:40 AM
#4

#3 Jo jag tror nästan det blir Alice i underlandet tema :D Men någon som kan hjälpa mig med lite namn. Ve inte om jag ska ta namnen från den gamlatecknade filmen eller om jag ska ta från den nyare filmen? Det är ju lite skillnad på dom namnen :)

Mvh Sabine

Chieko
4/30/13, 12:13 PM
#5

#4 Den gamla/boken tycker jag! Den nya filmen är ju läskig…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
5/1/13, 1:30 PM
#6

#5 Jo kanske det :)

Här en lista på namn, men kan inte bestämma mig om jag ska ta namnen på svenska eller engelska. Lutar mest mot engelska.

  • Alice (Alice)

  • Vita Kaninen (White Rabbit)

  • Filurkatten (Cheshire Cat)

  • Hattmakaren (The Mad Hatter)

  • Påskharen (March Hare)

  • Sjusovarmusen (Dormouse)

  • Hjärter Dam (Queen of Hearts)

  • Hjärter Kung (King of Hearts)

  • Tweedle Dee och Tweedle Dum (Tweedledee and Tweedledum)

  • Dörrhandtaget (Door Knob)

  • Larven (Caterpillar)

  • Dodo (Dodo)

  • Bill (Bill)

  • Alice's syster (Alice's Sister)

  • Dina (Dinah)

  • Fågelmamman (Nesting Mother Bird)

  • Valrossen (Walrus)

  • Snickaren (Carpenter)

  • Ostronmor (Oyster Mother)

  • Ostron (Oysters)

  • Spelkort (Cards)

  • Blommorna

    • Rosen (The Rose)
    • Svärdsliljan (The Sworld Lily)

Mvh Sabine

Annons:
meerschweinchen
5/7/13, 5:21 PM
#7

I helgen sker det! :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
5/8/13, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Parningen blev tidigare än tänkt. Alice blev parad i dag, tre lyckade parningar. Så nu hoppas vi på bebisar! :D

Mvh Sabine

[Ilja.live@hotmail.com]
5/11/13, 11:08 PM
#9

Är båda föräldrar renavlade?

meerschweinchen
5/11/13, 11:12 PM
#10

Ja om du menar att att det bara är bara rex i dom så ja :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
5/25/13, 3:26 PM
#11

Idag har Alice gått 17 dagar så hälften av tiden har redan gått :D Tycker hon ser liiiite rundare ut men är inte helt säker det kan ju var önsketänkande också ;)

Mvh Sabine

-Greta
5/25/13, 6:01 PM
#12

Spännande! 🙂

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
5/26/13, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Ja eller hur :D

En bild på Alice :)

Mvh Sabine

Annons:
meerschweinchen
6/5/13, 5:49 PM
#14

Dag 28 för Alice nu. Snart blire bebisar! 😃Hon är riktigt go och rund om magen. Hon har börjat bädda nu men inte med päls ännu. Lilla tokstollan gjorde som förra året, hon skippar bolådan.

Mvh Sabine

meerschweinchen
6/5/13, 7:15 PM
#15

La ut bilder på bloggen www.kaninlivets.bloggplatsen.se gissa gärna hur många ungar ni tror hon kommer få ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
6/7/13, 10:27 PM
#16

Dag 30 nu. Skulle inte förvånna mig om ungarna kom i natt, Alice verkade liiite slöare ikväll. Hon la sig ner och åt medans jag klappade henne det brukar hon inte göra. Kände även några små sparkar ikväll :D Det är så mysigt!

Mvh Sabine

meerschweinchen
6/9/13, 12:09 PM
#17

I natt eller i morse fick Alice de efterlängtade bebisarna!

Både ungarna och mamman mår bra. Försökte räkna ungarna och fick de till 5 styckna, tre viltgrå och 2 dalmatiner :D Men är inte helt hundra på att det är alla men nästan.

Jag kommer göra en ny tråd till pluttarna senare där man får följa deras uppväxt :)

Mvh Sabine

Chieko
6/9/13, 9:17 PM
#18

Mysigt, det ser jag fram emot!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: