Annons:
Etiketteravelungar
Läst 2765 ggr
meerschweinchen
2013-06-09 21:48

Alice i underlandet kullen

I natt eller i morrse alltså de 9 juni födde Alice 5 ungar, 3 castor/viltgråa och 2 dalmatiner. Alla verkar bara må bra. Alice är en duktig mamma, gjort ett fint bo med mycket päls. Hon bryr sig inte heller om jag är där och rör. Bilden är tagen med mobilen så blev ingen bra bild direkt och vill inte vara där och peta för mycket. Vill ni veta mer om föräldrarna kan ni gå in på den här tråden där jag skrivit om dem. http://rexkanin.ifokus.se/discussions/517bb55dce12c4109d001738-intressekoll-rex?discussions-1

Mvh Sabine

Annons:
Stinastygg
2013-06-12 16:06
#1

Åh grattis!🙂

meerschweinchen
2013-06-12 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack :D

Har inte varit hemma på tre dagar nu, men idag var det skolavslutning så nu har jag hela sommaren på mig att vara med ungarna och gissa om de hade växt sedan i söndags? 3 dagar idag och alla 5 mår bara bra, livliga små krabater!

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-12 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

<3

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-14 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bebisarna 5 dagar <3

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-14 12:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sötnosar💋

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-14 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

<3

Mvh Sabine

Annons:
meerschweinchen
2013-06-14 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
-Greta
2013-06-14 20:28
#8

Grattis! 😃

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
2013-06-16 21:15
#9

#8 Tack😃

Ibland undrar man om det verkligen är kaninungar och inte popcorn, studsar som bara den när man är där och rör ;) Efter jag varit där måste jag alltid stå still tills de lugnat sig så man vet att de inte hoppar ut. Men boet är ju helt öppet ovanifrån, visst är det för att det är så pass varmt?

Juste, idag är de 1 vecka 🎈

Mvh Sabine

Ellster
2013-06-17 14:22
#10

Grattis!

Vad blir det för namn? :)


"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

meerschweinchen
2013-06-18 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Tack :D Namnen är inte bestämt än men troligtvis blir det när jag vet könen :)

Ungarna är nyfotade idag så lite enskilda bilder kommer här.

Den här ungen har börjat öppna ögonen :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-18 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Dalmatinen som har fler prickar, har inteöppnat ögonen :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-18 18:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Denna lillplutt har inte heller öppnat ögonen än :)

Mvh Sabine

Annons:
meerschweinchen
2013-06-18 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Dalmatinen med färre prickar, har inte heller öppnat ögonen :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-18 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och sista bebisen :) Har inte heller öppnat ögonen men det syns att det är på gång.

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-21 11:30
#16

Nu har alla öppnat ögonen, de ärså söta! :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-24 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tog två bilder idag och filmade lite men filmerna kommer nog upp på bloggen senare, kan ju länka till filmerna sedan :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-06-24 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Den här lilla bebisen är nog modigaste av dem alla. Minst men modig.

Någon som vet om midsommarblomster är giftigt? Denna lilla filur hann få i sig en tugga (det första den äter förutom mjölk).

Mvh Sabine

-Greta
2013-06-24 21:20
#19

Så gulliga! Vad stora dom ser ut att vara för att vara så små, eller ja 😉

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

meerschweinchen
2013-06-26 15:25
#20

#19 Haha ja kanske det ;)

Nu har jag sätt alla ute, de är så härliga små krabbater som verkar gilla att bli kliad :D

Mvh Sabine

Annons:
meerschweinchen
2013-07-01 19:25
#21

Tog upp ungarna till huset en stund nu ikväll. Försökte kolla könet på dem och bara myste. Fotade(blev inga bra foton då jag fotade dem så fort som möjligt då batteriet nästan var slut) även alla ungar som är 15 dagar idag :)

Anade könen på vissa men är ändå osäker så jag ska ta hit en duktig kompis som får titta om jag har rätt på könen, sist var det bara en jag hade rätt på ;)

Namn är inte helt bestämt och jag kommer inte ut med namnen heller förän kön är helt bestämt.

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-01 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Unge: Viltgrå/castor- kön vet jag inte, såg ut som både och på denna lilla krabat ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-01 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Unge: Viltgrå/castor- kön ser ut som en hona :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-01 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Castor dalmatin undertecknad- ser ut som en hane :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-01 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Vitlgrå/castor- ser ut som en hane :) (Störst i kullen men fegast/blygast)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-01 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Sist ut, viltgrå dalmatin övertecknad, ser ut som både och så vet inte köner på denna lilla sötnos :)

Mvh Sabine

-Greta
2013-07-01 20:20
#27

Men ååh ❤️ så fina!

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
meerschweinchen
2013-07-01 21:47
#28

#27 Jaaa att de är 😃

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-11 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Känner att jag är dålig på att uppdatera men allt är bra med småttingarna. Idag har jag klippt klor på både Alice och bebisarna. Nu är jag rätt så säker på könen men ska få en kompis att komma och titta på dem för säkerhetsskull. Igår nosade några lite även på Jackie (valpen min) och det gick rätt så bra, ska fortsätta låta dem träffas.

Har även döpt dem. Om jag har rätt så är det två stooooora hanar. De ska heta Tweedledee (bild #25, kan även tillägga att han inte är lika blyg längre) och Tweedledum (bild #26)
De tre andra är honor tror jag.

#23 Ska heta Dinah.

#24 Ska heta Dodo.

#22 Är ej döpt än, min bror ska hjälpa mig med namn till den :)

Haha man ser sånna personligheter i dem. Tweedledee och Tweedledum är två stor grabbar som gärna går tillsammans och är väldigt framåt och den odöpta honan går gärna med grabbarna framtå och nyfiken sedan har vi de andra honorna dom gärna sitter med varandra och sitter som små primadomer, inte lika framåt heller. Men Dodo är lite blygare men en riktig pussgurka och det har hon varit sendan jätte liten, hon ska alltid tvåtta syskonen, Dinah är lite mer framåt.😃

Mvh Sabine

Lina Strindlund
2013-07-12 10:59
#30

Dodo verkar gullig, tvätta o pussa de andra 💋 vad söta, vilka snygga foton du tar! Så de bor ute nu, underbart!

men vad korta nosar de har. Är de renrasig rex? 🙂

Man blir nästan sugen på en till kaninunge …

härligt!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

meerschweinchen
2013-07-12 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#30 Ja hon riktigt söt! Tack så mycket. Nä de har inte flyttat ut helt än, bor mesta dels i boxen i stallet men ska fixa den stora buren så kan de börja vara ute längre stunder.

Hm, det har jag inte riktigt tänkt. Men de är renrasiga, föräldrarna har stamtavla och är utställda. Haha det är bara att säga tll om du blir sugen 😉🙂

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-07-14 12:15
#32

Nu är #22 öpt, den lilla filuren ska heta Cheshire Cat :)

Mvh Sabine

Lina Strindlund
2013-07-18 01:11
#33

Så din hund e snäll mot dem? Jag e så rädd att lovis ska bita min kanin, hon bor ju hos min kompis nu. Skulle va kul om hon kunde vara hos mig ibland, men e rädd att min hund Lovis blir svartsjuk / får varg-instinkt och biter kaninen. Vill gärna har tips hur man kan ha både hund o kanin i samma lägenhet… lovis är en sheltie, så inge stor men dock ett rovdjur…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

meerschweinchen
2013-07-21 18:15
#34

#33 Ja det är hon, men hon är ju bara valp än så jag jag håller på tt vänja henne med dem. Jackie (valpen) bryr sig itne om ungarna utan mest om Alice, Jackie tycker att Alice borde leka med henne ;)

Men jag tror att du kan testa att låta dem träffas, låt hunden nosa på din kanin och stäng sedan för mellan nått rum kankse och låt kaninen va på en sidan och hunden på andra bara för att de ska vänjas med varandra. Och om Lovis blir för ivrig, säg åt henne att lugna ner sig. Men jag tror inte det ska vara några problem men du märker ju om Lovis blir för "på" mot henne så får du se till att de inte kommer åt varandra.

Hehe har också en sheltie ;)

Mvh Sabine

Annons:
Lina Strindlund
2013-07-26 14:03
#35

OH, tack ! Men din sheltie är ju ung och har inte hunnit bli så bestämd och tantig som min Lovis ;) Men tack för tips och pepp!

Vad ska ungarna kosta och är några tingade? Jag vill ha en brun dalmatin, men gertrud är ju det så kanska man inte kan skilja på dem då ;) men ska nog vänta med att skaffa en till kanin.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

meerschweinchen
2013-08-01 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

#35 Ja, men hoppas det går bra för dig!

Ungarna kommer kosta mellan 350 kr och 400 beroende på om man ska ha stamtavla eller ej.
Haha nog tro jag att man kan skillja på dem ;) Jag ser till och med skillnad på de Castor/viltgråa ;)

Alltså ungarna är 8 veckor på söndag!!!! Kan inte fatta det, de var ju småttingar nyss. Men har inte fått någon köpare än så de bli nog kvar ett tag till. Igen som är intresserad?

(Lilla Dodo❤️)

Mvh Sabine

Victorica
2013-08-01 19:09
#37

Om jag får lov att ha kanin på gården så :) Dodo är för söt för sitt eget bästa >.<

Veronica

Lina Strindlund
2013-08-01 23:57
#38

önskar jag hade en stooor djurgård med plats för en flock kaniner. 😍

Nu bor gertrud (min rexkanin på 3,5 mån) här i min lägenhet, och rastas i skogsdungen utanför, men det känns ganska bra. vet dock ej om det finns plats för en till kanin… men jag gillar din attityd till kaniner! Så vill gärna köpa av dig OM jag köer en till kanin!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Amoz
2013-08-09 16:03
#39

Är alla ungarna fortfarande kvar till försäljning? Var finns dom någonstans?

meerschweinchen
2013-08-09 16:20
#40

#38 Tack, de orden värmde! Älskar mina kaniner och att höra från andra att de märks att jag gillar mina kaniner är så roligt!

#39 Två honor är tingade och en hona ska jag spara så det finns bara de två hanarna kvar :) Finns i västerbotten om du är intresserad får du gärna skicka ett pm :)

Mvh Sabine

Amoz
2013-08-09 16:26
#41

Jag är intresserad av den ena hanen, men det är ju ganska långt. Jag bor i Skara… men det kanske går att fixa på djurtransport.ifokus? 🤔

Annons:
meerschweinchen
2013-08-11 16:35
#42

#41 Okej, hm ja du det var långt men på något sätt kan det ju lösas. Om du gör en träd på djurtransport.ifokus så kan jag höra mig runt i min omgivning om någon vet något sätt att transportera ner en kanin :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
2013-08-14 17:16
#43

Nu är Dodo och Cheshire Cat sålda till en underbar familj. Nu äre bara pojkarna som söker nya hem :)

Mvh Sabine

Lina Strindlund
2013-08-15 22:30
#44

Det finns säkert rexungar närmare Skara. Så slipper de fraktas så långt, de små. :) kolla i sthlms eller Gbg trakten! 

Visst är det vid 6-7 mån man kan kastrera hankaniner? Vilket jag tycekr man bör! så de kan få umgås med andra kaninisar! :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: