Annons:
Etikettertävlingarlekar
Läst 1253 ggr
Debbiej02
10/1/13, 10:11 AM

kaninträff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag söker efter en kaninträff i Umeå men bor i vindeln vet ni någon kaninträff för det skulle vara roligt för Laleh min hollänska kanin att träffa andra:)

Love Laleh<3<3:)

Annons:
Itchy
10/1/13, 10:15 AM
#1

personligen så tror jag att det inte skulle vara ngn bra idé då många kaniner inte uppskattar att träffa främmande kaniner

och det är lätt för smittor & ohyra att spridas

You can't spell Bitchy without Itchy

Debbiej02
10/1/13, 10:17 AM
#2

okej tack ändå:)

itchy

Love Laleh<3<3:)

Debbiej02
10/1/13, 10:18 AM
#3

jag tänkte någon kaninträff för friska kaniner är det någon som vet?:)

Love Laleh<3<3:)

Itchy
10/1/13, 10:19 AM
#4

även om kaninen är frisk så kan den bära på sjukdomar som kan vara dödliga

You can't spell Bitchy without Itchy

Debbiej02
10/1/13, 10:20 AM
#5

okej

Love Laleh<3<3:)

Lina Strindlund
10/1/13, 9:12 PM
#6

Men hallå var inte så negativ! 😉 Jag har lagt upp en tråd om kaninträff på sällskapskaniner iFokus, men kul att se att du också gjort det. Ska vi styra upp något? 🙂

Jag tror, om kaninerna är harmoniska och ganska unga och friska så kommer det gå bra, men däremot ska vi inte släppa ihop dem lösa och inte alltför många på en gång tycker jag. kanske 2-4 kaniner. Jag har en kanin, en rex hona på snart 6 månader.

Jag tror många kaniner lever ensamma för många har bara möjlighet att ha 1 kanin, men de är ju sociala djur, så varför inte låta dne ha kompisar utanför hemmet? Som hundar har. 

det finns en del smittor men det är bara i trakterna kring västkusten, gotland och sthlm, vad jag har läst (påveterinären.nu) och där rekommenderas vaccinering av kanin. Men nu gäller det ju UMEÅ, lååångt därifrån rent geografiskt. min kanin är förr i umeå, var kommer din ifrån? ^

//Lina å Gertrud


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Fridaaaa
10/1/13, 10:28 PM
#7

Jag går gärna på kaninträff men skulle inte ta med kanin.
Mina är inte vaccinerade, eftersom vi aldrig är någonstanns med det och så.

#6 Runt Skåne och där, är det med rekommenderat mycket med vaccinationer.

Ja jag bor nere i Blekinge så hade inte åkt till Umeå 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lina Strindlund
10/1/13, 10:45 PM
#8

gå gärna med i vår Fb grupp för umeå/västerbotten (inte så aktiv grupp  nu men försöker hålla igång den)

 https://www.facebook.com/groups/144187079100020/

när ska vi ses och vart? 🙂 kan ses imorgon eller senare i veckan. 

hur gammal är laleh och är det en hona eller hane?


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Lina Strindlund
2/13/14, 11:14 PM
#9

Jag har läst på lite mer och det är kanske inte det bästa att låt sin kanin träffa främmande kaniner då och då, utan det bästa är att man har 2 kaniner som får leva ihop hela tiden. 

Sen kan man självklart åka på träningar och träffar , men det är också stressande för kaninerna, så man får tänka på att göra resan + vistelsen borta så lugn och trevlig som möjligt.

 Och vaccinera tycker jag alla ska göra! Jag gjorde det på Gertrud i höstas och det var inga problem, kostade bara 300 kr.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Fridaaaa
2/14/14, 9:51 AM
#10

#9 #9 Är inte så bara när man har sex kaniner som jag har, eller för de som har fler. Alla ska ju vaccineras samtidigt i så fall.
Jag tycker det är upp till var och en, så länge man sköter sina djur på rätt sätt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: