Annons:
Etikettkullplanering
Läst 1221 ggr
Opalen
2/23/14, 12:45 PM

intresse för kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! till våren (april/maj) har jag planerat att ta kull på min kanin Lilla My.

Lilla My är en jätte gosig tjej som älskar att gosa utanför hennes revir eftersom hon är revirbenägen.

Hon är blandis mellan rex och holländare.

ej rexpälsad.

Hon kommer att paras med min kusins hoppkanin.

jag kommer inte ihåg vilka raser han är och därför återkommer jag med det.

Lilla My: färg - svart/gul japantecknad - född - 11 maj 2013.

Hane: färg - vilt brokad rödförstärkt (om jag inte minns fel) - tävlar - medelsvår rak (0 pinnar) .

Jag måste veta innan jag tar kullen om någon är intresserad.

vid intresse skriv nedan.

finns i: göteborg.

LILLA MY :

MVH Lovisa och kaninerna.

Annons:
Opalen
2/24/14, 7:36 AM
#1

ungarna har alltså anlag för rexpäls och kan därför komma att få det :)

MVH Lovisa och kaninerna.

Chieko
2/26/14, 6:56 AM
#2

Om varken mamman eller pappan har rexpäls får inte ungarna det heller.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Söderslätts kaniner
3/1/14, 9:13 AM
#3

Anlagen för rexpäls är ressesiva och därför behövs två anlag, ett anlag från var av föräldrarna. Mamman bär på rex då hennes pappa är rexpälsad. Men om pappan inte bär på rex blir ungarna inte rexpälsade. :-)

Denna kommentar har tagits bort.
Målla
3/15/14, 6:00 PM
#5

Jag är lite tveksam på att det är recessivt. Mina rexhonor fick ungar med en hermelin som kom från en uppfödare ca sex år tidigare. (Räddade honom från någon som bara hade honom ensam i bur år efter år efter år.) Nästan hälften av ungarna fick rexpäls vilket är mycket om det ska vara recessivt. Inte ens säkert att hanen hade rexanlag för han skulle ställas ut men dög inte. Han har vanlig hermelinpäls.

Söderslätts kaniner
3/15/14, 6:12 PM
#6

Ja men det passar jo in på statistiken :-) Honan har dubbla uppsättning av rex genet och pappan är bärare. Då ska det enligt statistiken bli 50% bärare och 50% rex :-) Mamman ger alla unger ett rex gen och pappan ger hälften rex genet och hälften normalpälsgen :-) Jag är helt säker på detta då det är mestadels rex kaniner jag har i min uppfödning :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: