Annons:
Etikettallmänt
Läst 698 ggr
Candy123
4/7/14, 1:49 PM

Varför rex?

Jag kommer kanske skaffa en/två kaniner till och har blivit otroligt förtjust i rex (standard och liten), men tyvärr är mamma mera förtjust i holländare, så jag skulle vilja höra mer om varför man just skall välja rex och vad som är det bästa med rex m.m berätta allt ni vet om rexar :) visa gärna massor med bilder oxå :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
natha-mjau
4/7/14, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har ägt en holländare och en rex,  så jag kan bara tala för dem :)
Men två helt underbara raser, du kommer bli nöjd oavsett!

Min holländare var väldigt lugnt, snäll och tillgiven. Hon lärde sig kommandon snabbt.

Min rex är väldigt envis, vilka de flesta rexägare håller med om. Men det är bra att dem har egen vilja och visar karaktär.
När jag kastrerade honom blev han en riktig kelgris, älskar att mysa. Han är väldigt tillgiven och är som en hund

Här kan du läsa vad andra skrivit om holländare&Rex bland annat:

http://kaninmagazinet.se/2013/september/raserfarenheter.html

flocken
4/8/14, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ja varför rex? Rexarna är underbara. Jag har även " vanliga" kaniner men rexarna är speciella.

Pälsen är ett stort plus. de är roliga, nyfikna.  för mig den perfekta kaninen. man ska vara noga med uppfödare. Min normala rex har varit väldigt instabil & har nu vid 2 års ålder börjat bli hanterbar. Men har varit mkt annat inblandat där också.

Min dvv rex är en gosegris. Lite mer hanterbar storlek.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

søs
4/9/14, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nogen rex kaniner kan være bestemte..men andre de mest rolige kæle kaniner..som elsker at blive nusset i flere timer i træk..Deres pels bliver man ikke træt af..så dejlige at røre ved.

Upp till toppen
Annons: