Annons:
Etikettfoder
Läst 984 ggr
Twila
2014-11-16 12:43

Hur mycket pellets?

Hur mycket ger ni era standard Rex? Skriv vilket märke och hur mycket (gärna i dl eller msk) Märke: Ute eller inne: Sommaren: Vintern:

Annons:
flocken
2014-11-16 19:49
#1

Jag har slutat med pellets & ger helhavre. Både till kaninerna & marsvinen.

De får endas havre under vintern. Då mina inte behöver något xtra under den varmare tiden på året. Bra hö, färskt utifrån & grönsaker/frukt. De får mellan 1- 2 dl beroende på hur kallt det är. Jag går på hullet.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

-Greta
2014-11-17 21:48
#2

Under sommaren har inte mina kaniner fått någon pellets alls utan har klarat sig på hö och vatten. 4 av 6 st får 1-3 msk var efter att fällningarna började då dom tappade hull och kommer nog fortsätta med det under vintern också då dom inte fått för mycket hull. 
Ger cuni complete till dom och dom bor ute. Har en liten och fem stora :)

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

flocken
2014-11-18 07:02
#3

Jag tror inte att de behöver mer än bra hö, vatten & lite färskt under den varma tiden på året. Sen självklart beror det på individen. Vissa håller hullet lättare än andra. Precis som med oss människor

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: