Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 857 ggr
Isås
11/25/14, 9:56 PM

Rumsren

Hur lär man en kanin gå på "toa" i buren? Jag har lagt dit spån från hennes andra toahörn men hon väljer hellre andra hörn än "toan". Någon som har tips? Hon har inte haft toa tidigare så hon var väldigt skeptisk till toan när jag satte in den.

Annons:
Bill&Bull
11/25/14, 10:11 PM
#1

Prova att lägga mat/gott där du inte vill att hon ska gå på toa.

||My Love For Animals Is Immortal||

Fridaaaa
11/25/14, 10:23 PM
#2

Testa att lägga några bajspluttar där samt ha toa där kaninen brukar göra sina behov 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Isås
11/25/14, 11:27 PM
#3

Det är precis så jag gjort som du skriver Frida, men då väljer hon ut ett annat hörn. Får pröva knepet med att lägga ut mat o gott på de andra ställena.

Fridaaaa
11/26/14, 10:10 AM
#4

#3 Har du bytt till den hörnan då?
Alla kaniner uppskattar inte toalett heller i buren

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Isås
11/26/14, 10:46 PM
#5

Just nu använder hon sitt hus som toa :( Ställde in matskålen där men då gjorde hon ny hörna bredvid matskålen :( Jag vill verkligen att hon ska använda toan då det blir så mycket lättare att göra rent buren.

flocken
11/30/14, 2:39 PM
#6

Ingen av mina kaniner har gillat såna toaletter. Dessvärre. I ena buren skulle jag kunna ha en större plast låda utan problem. De vill ha så pass stort så de kan sitta med hela kroppen i utan problem & gräva lite.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Isås
11/30/14, 5:20 PM
#7

Hon verkar helt klart vara sorten som inte gillar hörntoa, prövade att ställa en liten kattlåda i huset som hon använder som toa och då funkade det :)

flocken
12/1/14, 5:28 PM
#8

Vad skönt att du hittade en lösning. Blir så mkt lättare att städa

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Isås
12/5/14, 8:46 PM
#9

Jätteskönt!

Upp till toppen
Annons: