Annons:
Etiketterraserfärger-teckningar
Läst 1318 ggr
sweetys
2014-12-27 12:20

Rysstecknat?

Hej! Har sedan typ alltid önskat mig rysstecknat, och nu när jag inte håller på med hoppning längre så kanske jag ska ta tag i saken och satsa på ryssarna:) Har insett att uppfödarna är få dock… Så jag vill ha alla tips om uppfödare av rysstecknat - framförallt dvärgvädur men även vanlig rex eller liten rex är intressant (jag föder upp dvärgvädur rex). Vet du någon som bara äger en rysstecknad som kanske kan tänkas låna ut för avel är också intressant! Bomba mig med rysstecknat! :) :) :)

Annons:
Peak303
2014-12-27 12:28
#1

http://kallebrokanin.djurmix.se - Rysstecknade dvärgvädurar. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

sweetys
2014-12-27 12:42
#2

Tack #1 :)

-Greta
2014-12-31 16:10
#3

Quvangs kaniner har rysstecknade dvärgvädurar

Nimbus kaniner har rysstecknade Liten Rex

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Eliinn
2015-01-12 00:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hejsan! Äger själv en rysstecknad hane men jag bedriver dock ingen avel tyvärr ;)
Finns dock en här på iFokus som heter Fallon  som ett tag skulle låna min hane för parning, i slutändan fick hon tag på en egen rysshane såg jag. Ingen aning om hon började aveln eller ej men. Det är den enda jag vet som möjligen har avel på vanlig rex i rysstecknat.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

[sstorm]
2015-01-13 19:34
#5

Hej, jag hjälper en väninna att sälja en Liten rex hane rysstecknad zobel brun som är importerad får England. Maila om det låter intressant, sannastorm@live.se

sweetys
2015-01-26 22:58
#6

#4 vilken söting! :)

Annons:
fallon
2015-02-01 13:04
#7

Hej, Stämmer som Elinn säger att jag har rysstecknat zobelbrun rex. Väntar en kull nu i dagarna, men jag tycker mamman ser lite smal ut så kanske blir det inget. Har en ung hona som fått 93,5 B-klass och en hane som har 94 p A klass som jag i sådant fall parar om ett par veckor. Välkommen att höra av dig.

Eliinn
2015-02-01 16:54
#8

#7 Kul att höra att iallafall kommit igång!
Är det Kajsa som du väntar bebisar från?  
Tycker det är synd att rysstecknat verkar försvinna på vanlig rex.  Fin teckning tycker jag, men kanske är en av få som tycker det verkar det som eftersom den börjar försvinna i Sverige ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: