Annons:
Etikettallmänt
Läst 569 ggr
Daniellaaa_
1/11/15, 9:07 PM

Kaninproblem: Vad skulle du gjort?

Vad skulle du gjort om du hade tre kaniner som bodde på en gård som skulle säljas? Detta problem står jag tyvärr inför.. Jag känner att jag fastnat i mina grubblerier. Därför skulle jag behöva råd vad du skulle gjort i en sådan situation. Du kanske t o m varit med om liknande? Dela gärna med dig av råd o tips! Det jag har att erbjuda kaninerna är en köpt minimalmått tvådelbar bur på en 25kvm uteplats i stan med en liten gräsplätt de kan få vara på ibland. Det är mycket ljud runt omkring och kaninerna är vana vid rymliga stora burar ute på landet. De är även vana att större delen av året leva helt av naturen. Jag har övervägt att sälja alla eller någon av dem, men jag är mycket fäst vid dem och vill absolut inte att de ska hamna i en barnfamilj. Kaninerna är två okastrerade hanar (en brun zobel hermelin och en brun zobelsiames liten rex) och en hona (blå zobel hermelinmix). Har funderat på att kastrera en av hanarna så han förhoppningsvis kan bo med honan, bra idé?

Annons:
flocken
1/12/15, 7:55 AM
#1

Oj vilket dilemma. Det är en stor omställning för kaninerna att flytta men jag tror nog att de klarar av det. Du vet säkert vilken/vilka utav dom som skulle klara det nya boendet bäst. Beroende på personligheten osv. De jag trodde inte skulle fixa det skulle jag omplacera. Kastrera är en bra idé. Sen får man göra det bästa av det man har. Ut i sele, rasta i hage osv Lycka till :)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: