Beteende, hälsa & skötsel

Hur bor era rexar?

2015-06-28 22:21 #0 av: Zaviie

Bor de inne? Ute? Bur? Hägn? Året om på samma ställe? berätta :) 

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Anmäl
2015-06-28 22:28 #1 av: Majsor01

Mina rexisar bor i en box i ett gammalt stall vi har, där stormtrivs demGapskrattar och där bor dem året omGlad

Anmäl
2015-06-28 22:30 #2 av: Fridaaaa

Utomhus året om i en utebur på ben. Ca 180x120 bur. Hage på dagarna när vi är hemma

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2015-06-28 22:31 #3 av: Majsor01

och vi har gjort som en liten lucka i väggen också som leder ut till en stor utehage, så dem kan gå ut och in när de villGlad

Anmäl
2015-06-29 06:02 #4 av: flocken

I stora hemma byggda ute burar. Kommer inte ihåg måtten men min stora 4 kg rex ser liten ut där inne. Sen ute i stora hagar

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2015-06-29 19:30 #5 av: Zaviie

Härligt! Jag hörde för några år sedan att rexar har svårare för den svenska vintern, men det verkar inte stämma, hade bara ute mina på sommarhalvåret.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Anmäl
2015-07-01 11:32 #6 av: flocken

Inget som jag märkt av. Jag fyller upp buren med hö under vintern & ger havre när det är som kallast.  Om det är riktiga stormar täcker vi för öppningen lite så det inte blåser eller snöar rakt in i buren

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2015-07-05 16:58 #7 av: mmois98

#6 vad är det för havre som ni brukar ge till era? :)

Anmäl
2015-07-08 18:10 #8 av: flocken

Jag ger vanlig hel havre man köper på granngården. Hade det till mina hästar förr

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.