Annons:
Etikettaktivering
Läst 1143 ggr
Fridaaaa
7/12/15, 4:32 PM

Aktiviteter

Vad hittar ni på med era kaniner?

Mina är mest i hagen, sedan lite mys, gå i sele och hoppning med de som vill.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Zaviie
7/12/15, 7:36 PM
#1

Ibland lösa på tomten. Myser såklart med dem och fixar och donar 🙂 Lever i hägn med grenar kvistar stubbar grävmöjligheter osv

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

flocken
7/16/15, 7:08 AM
#2

I stora hagar mest. Mina är lite väl lata o bekväma för ex hoppning. Har prövat lite o det är egentligen bara omega som hoppar om hon måste. För de som är riktigt aktiva med sina kaniner är mina nog rätt tråkiga. Men passar mig perfekt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Storip
8/29/15, 8:11 PM
#3

Går lösa på tomten, rastar i hage, koppelpromenader och hoppning. Gör även band/rep med knutar på så får kaninerna knuta upp knutarna :) trick tränar också

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Eliinn
8/29/15, 9:19 PM
#4

Måste nog säga att min rex också var åt de bekvämare hållet och att vi ville att han skulle hoppa över hinder var inte vår herre riktigt med på ;)
Han hade en stor hage som han hade tillgång till fritt dagtid med stockar, grenar osv…
Vi kunde även slänga ut t.ex. havre för att han skulle ha något att leta efter eller gömma andra godsaker som han fick leta efter och inte bara fick lättförtjänt ur handen alla gånger.
Min syster klickertränade honom även en tid :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Lina Strindlund
9/3/15, 11:50 PM
#5

#3 intressant! kan du inte göra en ny tråd om hur du tränar dem gå i koppel? och om du joggar med dem också eller hur du gör. :D 

och gärna mera trådar om trix! :) 

tänker att det är bra att dela upp det, eftersom detta är så allmänt, och det redan finns en rubrik "aktivering" så bör det ju finnas flera trådar och inte bara 1. som också heter aktivering  ;) utan att göra ämnet brett och ha en tråd för varje SORTS aktivering! :D SÅ folk ser att det finns flera sätt, och kaninerna får det roligare! 

jag gillar kaniner som vill vara med på aktviteter!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Storip
9/4/15, 3:45 PM
#6

#5 absolut kan jag göra tråd om promenaderna, ja ibland jobbar jag ca 400 m i blandat tempo (en bit jogga en bit gå osv) självklart väljer kaninen tempo men den mest tränade, Lillan, brukar aldrig stanna utan går bredvid/framför mig.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Annons:
Upp till toppen
Annons: