Annons:
Etikettom-rexkanin-ifokus
Läst 878 ggr
catosi
2016-01-03 01:27

Enklare för att få bett fel?

Hej. Jag har tänkt att skaffa en rex kanin. Jag har hört vissa rykten att de får lättare bett fel än andra kaniner. Är det sant eller inte? Ni kan också skriva om de har några " defekter " och några bra saker om de. Tack i förhand 😊

Annons:
flocken
2016-01-03 06:02
#1

Bettfel har med aveln att göra. Enligt min mening. Man ska/bör inte avla på en kanin med Bettfel. Jag tycker det är en väldigt frisk ras. Som hos alla kaniner kan det hända saker och psyket vara olika. Det är en väldigt trevlig ras. Jag har normal rex o dvv rex. Min normala väger över 4 kg- hona. Rätt stor. Jag kommer alltid ha en rex..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

catosi
2016-01-03 16:49
#2

Tack för ditt svar.

Misscat
2016-01-08 08:03
#3

Ursäkta att jag frågar. Vad är dvv tex? Hur ser dom ut o vad är skillnaden mot vanlig rex kanin? Har du bilder så det går att jämföra så är det bra.

flocken
2016-01-08 12:43
#4

Dvv rex är en dvärgvädur med rex päls. Finns massvis med bilder här inne på vanlig rex o dvv rex

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Misscat
2016-01-08 12:44
#5

Tack då vet jag.

Upp till toppen
Annons: