Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1549 ggr
Isås
2016-02-24 16:37

Flåsande kanin

Hej,

Vår kanin lägger sig gärna ned och flåsar som att hon är andfådd. Det har hon börjat med idag. Hon äter hö och beter sig i övrigt som vanligt förutom att hon hoppade in i buren igen  och lade sig när jag tog ut henne, det brukar hon ju aldrig göra.

Någon som vet vad det kan bero på?

Hon har aldrig gjort så förut.

Hon är 1,5 år.

Annons:
flocken
2016-02-24 17:14
#1

Avvakta o se om hon slutar. Brunstar? Om det inte blir bättre skulle jag rådfråga vett

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Isås
2016-02-24 17:23
#2

Tack för svaret.

Jag har aldrig märkt när hon brunstar tidigare. Vid vilken ålder brukar de göra det? Däremot brukar hon skutta runt fötterna på oss och "humma", det har jag trott var någon form av uppvaktning.

Jag avvaktar lite och ringer veterinären om hon inte slutar.

flocken
2016-02-26 06:27
#3

Hur har det gått? Hur mår hon?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Isås
2016-02-26 15:30
#4

Det gick över. Hon fick vatten ur en skål och drack jättemycket så jag antar att det kanske var ngt knas på hennes vattenflaska. Dock testade jag flaskan och det kom vatten så jag är inte säker. Hon har inte flåsat sedan dess i alla fall 😊

flocken
2016-02-26 19:13
#5

Vad skönt. Kanske var något med vattnet. Har haft problem med flaskorna till marsvinen. Kaninerna har skål

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: