Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 683 ggr
meerschweinchen
2016-04-04 12:35

Ihopsättning

Sedan min lilla Dinah blev ensam efter att hennes mor Alice dog har jag funderat på vad jag ska göra med henne. Sälja henne eller köpa en kompis. Men jag klarar inte av att sälja henne då hon är det sista jag har kvar av Alice. Därför ska jag hitta ett sällskap åt henne. Men funderar på om det är bättre med en kaninunge (hona då) eller om det brukar funka bra med att sätta ihop med en vuxen kastrerad hane? Självklart är det olika för alla men skulle vilja höra lite erfarenheter av er? Har någon satt ihop två vuxna honor? Kastrerade eller inte? 

För ett par år sedan hade jag i princip koll på alla rexuppfödare i landet men just nu har jag tappat allt. Vet inte av någon så kom gärna med tips på uppfödare av rex (stor).

Mvh Sabine

Annons:
Pytteliten
2016-04-04 12:52
#1

Inte en hona. Kastrerad hane är det enda som funkar. Större yta, större chans att det funkar även med honor, men då pratar vi många kvadratmeter. Och två är knepigt, hela grupper av honor går bättre på stora ytor.

flocken
2016-04-08 05:45
#2

Jag har satt ihop både hona+unge samt vuxen hona+ vuxen hona. Tror det är personkemi. Mina burar är på ca 1.5 kvadrat. Mina lever två honor tillsammans i varje bur. Senast satte jag ihop 13 månaders hona med 6 månaders hona.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: