Annons:
Etikettköpes-säljes
Läst 873 ggr
Nimala
2016-04-25 21:52

Två charmtroll för omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter mycket funderande hit och dit har jag bestämt mig för att börja leta nytt hem åt mina två kaniner. Zoe (castor) och Putte (madagaskarmantlad) är av rasen liten Rex och födda i juli 2015, men inte syskon. Anledningen är att jag inte lyckats ge dem de ytor jag tänkt mig. De bor nu i sitt hägn på ca 8-10 m2, men vill kunna springa mer. Eftersom Zoe kan vara dräktig är det ingen panik, utan jag vill avvakta tills jag vet hur det ligger till alt. tills ungarna är avvänjda innan jag lämnar iväg dem. Putte är nu kastrerad. Är du intresserad av två supermysiga kaniner och har möjlighet att ge dem stora ytor att vara på - ute eller inne - så hör gärna av dig. Jag kommer vilja se hur de kommer att bo. Har du tänkt ha dem i bur är det inte intressant! De finns i Åkersberga nordost om Stockholm, men kan även köras till t.ex. Västerås, Enköping, Kopparberg med omnejd.

Annons:
Lina Strindlund
2016-05-10 19:30
#1

OJ vad ambititös du är, jag tänker att 8-10 kvm kan räcka ganska bra! :D Men klart att kaniner behvöer springa och skutta mkt. tar du ut dem i sele ibland kan ju det vara ett bra komplement.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: