Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 887 ggr
Isås
2017-06-04 10:14

Hur mycket kan en Rex fälla?

Vår hona fäller just nu så mycket som hon aldrig tidigare gjort. Jag kan dra av stora tofsar från henne. Och när hon rör sig så yr det päls. Det blev ju sommar här över en natt från ganska kallt till nästan 30 grader. Hon var ute mycket den perioden (bor inne annars). Jag bara undrar om det är normalt?

Annons:
Fridaaaa
2017-06-04 10:30
#1

Upplever att de kan fälla en hel del i perioder.
Så länge hon är pigg, det inte blir kala fläckar och så, så är det ingen fara :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Isås
2017-06-04 14:35
#2

Bra, hon är ju som vanligt och har inga kala fläckar. Tack för svar! Läste att de kan fälla vid stress och vi har ju skaffat en hane till henne. Det kanske blev lite ,stress för henne. Han kastrerades i tisdags och hon kastrerades för drygt en månad sedan. Snart ska vi sätta ihop dem på heltid.

Fridaaaa
2017-06-04 15:43
#3

#2 Ja det kan de också göra men jag tror inte detta är pga stress, då märker om kaninen är stressad :) 

Kastrerade kaniner fäller i regel mer också

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2017-06-04 17:16
#4

Mina brukar fälla något kopiöst. Ingen fara. Bara mindre roligt för oss

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Isås
2017-06-05 09:36
#5

Skönt att höra! :) Som sagt så har jag upplevt att hon fäller mycket tidigare men nu var det så galet mycket men hon är ju som vanligt så då är det nog lugnt.

Upp till toppen
Annons: