Annons:
Etikettallmänt
Läst 693 ggr
CorneliaAndersson
7/14/17, 4:55 PM

Min första Dvärgvädur Rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej!

Nu (igår) har jag äntligen fått hem min allra första Dvärgvädur Rex.

En liten pojke på nio veckor i färgen blå! Jag vet inte ännu vilken stam som är bakom honom då jag ska få hans härstamningsbevis i helgen, men han kommer ifrån tallbackens!

Så spännande detta!

Jag har för mig att jag hört att man måste tänka på vissa saker med just rexarna, så jag tänkte bara säga att all info mottages tacksamt. Kanin och uppfödning är jag annars van vid sedan 16,5 år tillbaka, så det är just det utöver 'det vanliga' som jag undrar över!

Tack på förhand :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
[EM L]
7/14/17, 6:40 PM
#1

Vilken sötnos😍

flocken
7/14/17, 10:07 PM
#2

Så otroligt fin!

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

CorneliaAndersson
7/14/17, 11:48 PM
#3

#1 & #2 Vi tackar!

Han är så otroligt nyfiken och gör dessutom tusentals glädjeskutt i buren när jag sitter ute hos kaninerna. Riktigt go! Känner på mig att detta kanske är en kanin som verkligen måste få bli av med sin överskottsenergi haha!

Men han sträcker på sig, gäspar och vilar också mycket. Många nya intryck och då blir man trött. ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

ajanki
7/15/17, 6:02 AM
flocken
7/15/17, 7:27 AM
#5

Jag har haft någon typ av rexpälsat från dag 1. Har själv inte tyckt att det är någon speciell skötsel med dom. Många har problem med trycksår på tassarna. Men inget jag märkt av. Mina bor ute. En av mina är allergisk mot spån.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Linnea15
7/15/17, 12:17 PM
#6

Min första kanin som jag har även nu är en dvärgvädur rex. Så sjukt fina är dom! Jag har haft ett tjock lager halm vilket hans tassar mår bra av samt att jag städar ofta;)

Annons:
CorneliaAndersson
7/15/17, 1:42 PM
#7

Denna herren har spån och halm över.

#5 Hur märkte du att din var allergisk?

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

flocken
7/15/17, 9:40 PM
#8

#7 hon fick framförallt problem med öronen. Trots kontroller o behandlingar blev de inte bra. Får som pålagringar i öronen. Dålig päls. Vi tvättar öronen o smörjer med kalksalva. Bytt ut spånet mot torv o i öronen blir ok. Så fort hon kommer nära spån så blir öronen sämre.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
7/16/17, 6:14 PM
#9

Bara så underbart söt! :D <3 
Saknar att ha blå dvv rex.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CorneliaAndersson
7/16/17, 7:10 PM
#10

#9 Han är så himla go!

Har ni några namnförslag?

Brukar egentligen kalla kaninerna, som jag köpt, för det som de heter i papperna men alltså… Jag känner faktiskt inte för att kalla honom för Roger (Tallbackens Roger Moore)… Humm

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: