Annons:
Etikettallmänt
Läst 449 ggr
Linnea777
2017-12-17 17:33

Skaffa rex

Vill så gärna ha en liten rex. Dom är så fina och älskar rasen. Har tre kaniner just nu, den senaste var inte planerad då det är en hittekanin. Och jag kunde verkligen inte låta bli haha. Hade funderat skaffa en till kanin ett tag och hade då tänkt att det skulle bli en liten rex. Men nu vart det inte så. Har ju två honer sedan innan som den skulle få gå ihop med. Och desutom har jag en uppfödare bara en kvart ifrån mig. Så ska försöka tjata lite på min föräldrar…. Men har ingen erfarenhet av rasen och vet att dom lätt får trycksår pga pälsen. Verkar annars vara en underbar ras. Och sjukt snygga är dom haha!:) Nån som har någon erfarenhet av rasen?

Annons:
flocken
2017-12-17 18:44
#1

Har aldrig haft liten Rex. Men standard, dvv Rex & hermelin Rex. Jag har aldrig haft problem med trycksår. Nu utekaniner & innan dess frigående inne. Kommer alltid ha rexpälsat. Standard Rex är för mig den ultimata kaninen. Men ingen just nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Linnea777
2017-12-17 19:05
#2

Har en dvärgvädur med rexpäls som haft lite problem med det tyvärr.

søs
2017-12-17 19:45
#3

Jeg har standard rex kaniner og har haft det i mange år..nogen kan få tryk sår under fødderne..men det er ikke for alle at det sker..Rex kanin er en dejlig kanin..kan være livlig men der er også mange med et rigtig roligt sind kælen osv 🙂

Frosstis
2017-12-22 14:49
#4

Jag har en liten Rex. Livlig och vill inte bli upplockad eller klappad (om hon inte får godis samtidigt). Väldigt fin annars och har inte fått trycksår än iallafall

Upp till toppen
Annons: