Annons:
Etikettny-kategori
Läst 643 ggr
KaninënHoppe
2017-12-20 23:32

Funderar på att skaffa hund men har kanin

Jag har alltid velat ha en hund, jag har en kanin som jag älskar. Min pappa och jag ska kanske skaffa en hund men, där kom det. Han är allergiker, vi tänkte dock skaffa en dvärgpudel eller en toy pudel. Och dem ska fungera bra med allergiker om man badar dem osv. Men pappa sa att om han skulle bli allergisk mot hunden så kanske han skulle bli allergisk mot kaninen också. Det är en rex kanin, alltså en allergivänlig kaninras och det har fungerat bra i ett år utan problem.

Är det sant att han kan bli allergisk mot kaninen isåfall?

Och isåfall hur stor risk är det?

Tacksam för svar snabbt.

Annons:
Duvethon
2017-12-20 23:41
#1

Ett tips är att åka till en kennel och spendera några timmar med hundarna, det finns inga allergivänliga raser. En del raser är dock omtalade för att fungera bra med allergiker men det betyder absolut inte att det funkar för alla, så mitt råd är att träffa hundarna först! Lycka till :D

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

flocken
2017-12-21 04:59
#2

Säger som #1. Nu måste åka till en kennel. Bara man har i tanken att pudel är från början en jakthund.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

KaninënHoppe
2017-12-21 08:53
#3

Tack för svaren

Fridaaaa
2017-12-21 09:26
#4

Finns varken allergivänliga kaninraser eller hundraser.
Sedan ska man välja hund utefter vad man ska göra med hunden.
Men ni kanske kan ta hem en hund på prov?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: