Annons:
Etikettallmänt
Läst 564 ggr
flocken
2017-12-26 07:51

Nyår & djur

Ja nu är det snart dags för årets sista dag. Hur man ser på denna dag är så olika. Festligheter, gemenskap, firande. Raketer & smällare för att fira årsskiftet. 3 rätters middag, champagne. Visst låter det härligt? För andra betyder nyår ångest, skräck, illamående. Vi som har djur som blir så rädda så man inte vet om de överlever natten.. jag är en utav dom. Min älskade Dexter lider av posttraumatisk stress. Jo det finns även på djur. Efter konsultation med olika veterinärer & alla säger samma sak. Nu börjar vårt helvetet. Inte bara nyår. Utan veckor därefter när Dexter kommer vara rädd för alla ljud i omgivningen. Vi kommer fly. Har redan börjat med lugnande. Mina barn på 10 år samt 5 år har aldrig fått uppleva ett riktigt Nyår, får inte ha leksaker med för höga ljud. Vi har fått ändra vårat liv drastiskt för att vi fick hem en hund med ett mörkt förflutet. För att människor inte kan hålla sig till lagarna. Det är förbjudet att smälla raketer & smällare.i våras slängde tonåringar smällare mot oss.. då trodde jag Dexter skulle dö. Nu kommer jag ta min hund & alla kaniner & fly. Men bara för att nyår är över är inte helvetet det..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Upp till toppen
Annons: