B-kullen *bildtråd*
Hade en sån här för kullen förra året så får väl bli en för årets ungar också :)…
Ut ur Udelas stora mage kom bara TVÅ ungar… Inga spår i buren efter att det varit fler (superclean, brukar ju typ alltid vara någon blodig spånbit någonstans efter en förlossning men absolut ingenting) och magen var mjukare än mjuk så knappast några kvar där i. I hennes första/förra kull kom det hela åtta ungar, så känns lite snopet med bara två!
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Åååå vad fina!!❤️ Grattis till de små!!
/Gizzma
Everything has its beauty, it's up to you to see it!
Haha grattis till de två sötnosarna! Jag trodde att det skulle komma ut fler ur den där magen ;)
Mvh Sabine
Tackar! 🙂
Ja, trodde också det skulle bli fler!
Aja, bra med få på ett sätt, behöver inte kolla varje dag så alla får mat osv. och mer burplatser över när nästa kull kommer. Får bara hoppas dom blir nåt att spara, det som är det sämsta med bara två, inte många valmöjligheter och inget att jämföra med. 😛
/Greta
Hvor er de bare skønne :-) tillykke med dem .
Tack 🙂
Idag hade den ena bebisen börjat öppna ögonen, så roligt att dom tittar på en när man kikar i boet!
/Greta
Mine hvide wiener ligner dine meget lige nu :-) dine får røde øjne og mine blå øjne..de er nu kære sådanne nogen hvide små babyer :-)
He he ja den skal da lige se hvad du laver ..herligt billede 😃
Men sån söt liten nos!😍
Mvh Sabine
Visst är dom gulliga 😃
Man märker att dom hör nu också, förut blev det livat när jag kom (dom trodde väl det var Udela/matdags) men nu hör dom att det bara är jag och fortsätter vila 😉
/Greta
Storleksskillnaden mot förra kullen (jämför med mitt lillfinger).
Inte tyckt/tänkt på dom varit så mycket större än förra kullen, dom är ju jättesmå ändå, jämförde med lite gamla bilder och okej då, dom är nog ganska så välmatade 😉
Bilderna är från dag 12 på bägge ungarna/kullarna, idag fyller knubbisarna 2 veckor.
/Greta
Hvor er de bare skønne og flotte hvide 🙂
Blir någon bild till, kameran fick följa med ut då dom börjat kika upp lite smått ur boet!
/Greta
Funderar fortfarande på namn.
Antingen typ dubbel/trippel-namn eller någon "mening" där alla ord börjar på B och är lite rolig, eller Game of Thrones alternativt Sagan om Ringen namn. Får se vad det blir 🙂
/Greta
Bebisar 😍
Om det blir sagan om ringen namn, vilka namn har tu tänkt på då?
Mvh Sabine
Haha synd att de är så få, annars skulle dvärgarnas namn i the hobbit passa 😂
//Joanna
#19 I så fall blir det nog Belladonna (Bilbos mamma) och kommer nog på nåt åt pojken också, finns ju rätt många B namn där. 🙂
#20 Eller hur, känns som var och varannan dvärg heter nåt på B 😃Håller på att läsa The Hobbit nu förövrigt, därav jag kom på att tänka på nåt sånt tema.
Hade massor med namn/teman på B i mobilen, men typ alla passar bättre/är roligare om det vore fler ungar i kullen… hm, blir lätt bokstavstema igen när man kört igenom alfabetet en gång (lär dock dröja dit). 😉 Eller om man kör på att döpa alla ungar som föds under året på B istället… hmm… planerar 1-2 kullar till iår så.
/Greta
Liten på äventyr ❤️
Dom e ju typ lika små som matskålen… gullpluttar!
/Greta
Pojken ska såklart heta Boromir!
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Ser ganska lovande ut ändå, hoppas det håller i sig 😉
Märkte hanen i öronen med cd-penna ikväll för kunna skilja dom åt lättare.
/Greta
#24 Ja, det får nog bli det isf! Skådisen till Boromir är ju med i Game of Thrones också 😉 Hm, men nåt kort smeknamn till det som blir lättare att säga?
/Greta
Men så snygga! Ju fler bilder desto bättre!
/Karin

Bosse;P
Hanen
Hans kropp känns bättre i nuläget. Pälsarna känns skumma på bägge två än så länge, men det hinner nog gå till sig :)
/Greta
Oj så stora! Men urgulliga :D
Mvh Sabine
#35 Visst är dom!
Här är en bild på storleksjämförelse igen mot för förra kullen. En dags åldersskillnad och B-kullen är liiiite större än Udelas förra 😉
/Greta
Awww 😍
//Joanna
Film på krypen från idag också :)
/Greta
Gaah dom är så små fluffiga runda och klumpiiiga 😍 ~~
//Joanna
Men snuffarna då ❤️
/Karin
Eller hur! Sjukt att tiden går så fort, fyller ju 4 veckor på tisdag!
/Greta
Så fine :-)
Va söta dom är! :)
Var ju tvungen in och spana när du sa att du hade en ny kull. Försöker undvika den här sidan tills jag vet att jag kan skaffa kanin igen haha.
#49 Visst är dom! Haha ja, det är inte lätt att kika på bebisbilder när man inte vet om man kan skaffa. Ev. blir det en till kull senare i år också och 1-2 nästa vår också. 😉
/Greta
Ojoj så stora de blivit! .)
Mvh Sabine
Snart 9 veckor nu! Tiden går så fort.
Delade på dom samma dag som dom fyllde 8 veckor, då hade hanen fått ett snyggt avtryck av syrrans tänder i ansiktet plus att det låg någon pälstuss i buren. 😛
/Greta
bus ungar! 😂 men de kmr gå att ställa han ändå eller? 😕
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#55 Jag tror det, såret är inte stort och läker fint så hoppas inget syns sen. Behöver ju inte oroa mig för vita hår iaf 😉
/Greta
#56 haha nej inte direkt :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
ÅH så fina dom är! E la tur för dej att du inte kommer till Allingsås för då hade du nog haft en kanin mindre… ;)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#58 Haha nä, hade inte tagit med någon om jag skulle ner ;)
/Greta