Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 671 ggr
Catch Tellus
0

Rexuppfödare i Uddevalla sökes

Hej. Jag undrar om någon känner till en uppfödare i Uddevalla, hon har uppfödar nr Ro8 ? Jag köpte två rexungar av henne i februari i år och betalade för stamtavla och öronmärkning, men eftersom hon inte hade öronmärkningarna hemma, så skulle hon skicka dem med stamtavlorna senare. Tiden gick och jag hörde inget ifrån henne. Jag har nu under ett halvårstid försökt få kontakt ett flertal gånger både via mail och telefon men inte lyckats. Först var jag bara irriterad, vi har missat två utsällningar i sommar och de blir ett år i november, så om de skall paras så går ju tiden iväg, men nu börjar jag undra om det har hänt henne något allvarligt? Folk går väl inte bara under jorden. Någon som vet?

Chieko
0

Jo, hon verkar ha försvunnit från kaninvärden… Det är uppfödaren till min kanin. Jag köpte dock för nästan två år sen så har inte haft några problem. Min kanin är ringmärkt (med för stor ring, så den ligger på fönsterbrädan). Jag köpte min kanin som hona men när jag kollade själv hemma var det en hane. Inga problem, jag fick tillbaka mellanskillnaden tillsammans med ny stamtavla. 

Jag vet att hennes första hona försvann, och sen har jag inte hört något mer. Kan skicka ett sms och se om hon svarar!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Catch Tellus
0

Ja, tack. det vore snällt om du kunde försöka med det. Du är faktiskt den andra som jag har hört har fått en hane istället för en hona av denna uppfödaren, men de hade problem med att få en ny stamtavla, eftersom hon är svår att få tag på.

Chieko
0

Hon har inte svarat på mitt sms heller. Min kanin är från första kullen så hon kanske var piggare då. Hoppas det inte har hänt henne något. Ska se om jag får tag i en annan uppfödare som hade ganska bra kontakt med henne…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus