Funderar på rex
Hej! Jag funderar på att skaffa en rexkanin. Jag känner en som säljer en rexkanin, Madagaskar Japantecknad har har för mig? (: Vad är rex för ras? Temperament? Behöver den särskild päls vård? Hör ev er med svar
de rexar jag har haft har varit aktiva. Inte tanten jag har nu ;) TYcker om att vara ute. Min har varit med mig i skogen. MÅnga gillar att hoppa. Storleken kan skiffta väldigt mkt. Min väger över 4 kg & är STOR. INte tjock. Kräver bur yta pga sin stl. Många har frigående rexar. Den jag hade inne var fri gående. NU bor min dam i en stor hemma byggd bur med tillhörande utedel tillsammans med en dvv lejon.
Minis päls kräver ingenting. Men många får kamma sina. Känns som min MIni är lite udda ;)
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Okej, jag tänkte hoppa med min rex. Hoppas det går bra. Är det någon dom vet vad som krävs när man hoppar med sin kanin? Måste man ha stamtavla för att vara med i tävlingar? Jag kommer nog skaffa en liren rex. Har någon en bild på en liten rex?
Jag är med intresserad av just liten rex eller normal rex :)
#2 Nä, behövs ingen stamtavla för att vara med på hopptävlingar. Dock ska man vara medlem i SKHRF eller SKAF, beroende på vilken förening man tänkt hoppa inom.
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus