Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etikettallmänt
Läst 1865 ggr
MontEverest
0

Rexkanin uppfödare...

Vart kan man läsa om olika stor rex kanin uppfödare och var de finns? (mest intresserad av Stockholmsområdet el. där leverans är möjligt)

Även intresserad av liten rex och dvärgvädurrex…vill gärna titta runt lite på olika uppfödare.

Undrar även vilka minsta tillåtna burstorlekar dessa tre ska ha?

Tack!

-Greta
0

För kaniner under 3 kg är minsta tillåtna mått 0.5 kvm, ex 100x50 cm, vilket är väldigt litet. Skulle rekommendera större! Där hamnar Dvärgvädur rex och Liten Rex viktmässigt.
Rex väger minst 2,5 kg, oftast över 3 kg och minsta måtten där är 0,7 kvm, alltså typ 120x60 cm men skulle helst ha större även där.

Känner inte till någon  Rexuppfödare i närheten av Sthlm, men kika in på typ Sthlms kaf-förenings hemsida, kanske dom har någon länk 🙂

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

MontEverest
0

Tack för svar!! Ska kolla där!

Olebjörk
0

Min granne har leverans klara rexar i Järna. Sobel bruna.

Mvh/Karin

[sstorm]
0

Hej, vi har Liten rex och ev några till salu. Kolla gärna vår hemsida och skicka ett mail om du är intresserad.

www.stormenskaniner.se

søs
0

Smukke kaniner du har sstorm :-) var lige inde og se din hjemmeside .

[sstorm]
0

#5 Tack!

MontEverest
0

Jätte fina kaniner! Har dock inte bestämt mig än för vilken av de olika rexraserna jag ska ha! Ska fundera lite mer och se vilken som passar mig bäst. Men nu vet jag i alla fall att det finns någon uppfödare i närheten. Ni får gärna tipsa om flera.. Vill titta runt och lära känna olika rexraser innan jag bestämmer mig.. Är det ngn skillnad i temperament mellan liten och stor rex? Dvärgvädurrex föreställer jag mig vara i temp som vanlig dvärgvädur, och hermelinrex som hermelin. Men stor o liten vill jag gärna veta skillnad på?? Tack! :)

[sstorm]
0

Tror Liten och stor rex har ganska lika tempreament. Däremot kan nog dvv rex ha mer temperament än en dvv eftersom man korsat in rex