Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterotutanför-ämmnet
Läst 3090 ggr
Chieko
0

Klotterplank #16

Nytt och frächt, lagom till hösten!

Har ni torkat något mumsigt till kaninerna i år? Jag har rönnbär på tork, både till mig och Trollet!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
0

Nej har inte tålamod att torka haha
Får väl beställa lite i vinter istället 😉

Idag kommer som sagt Flocken hit. Kulkul! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

Snart beger vi oss mot frida. Med kärra på. Tackar grannen som lånar ut den & tar hand om Axel under dagen. Men mer än 2 timmar i bil med barn…hhuuaa.. Omega & jenna kommer få en lyx bur, 180cm lång & 130bred/djup. Grannen ska även hjälpa gubben att bära den sen. Får tacka med ett flak öl & kanske middag ikväll om de vill

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

meerschweinchen
0

Har inte torkat något, hade tänkt göra det men blev inget av…….. Nu börjar det väll bli försent? Med tanke på att allt börjar bli gult och så vidare.

Funderar på att ta ut Alice i sele idag och ta nya bilder på kaninerna. Kanske att jag börjar selträna Dina också :)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

Mojs mojs.. Var så trött igår att jag glömde ge Akkio sin mat.. Och han sa inget! >_<  Idag får han både morgon och kväll

//Joanna

AkaiTsuki
2

Akkio bar nyss runt på hö som en hona som är skendräktig!! XD Jag blev rätt chockad.. Något som hänt någon annan?

//Joanna

meerschweinchen
0

#5 Hahaha har hört om en hane som gjorde ett bo som bodde bredvid en hona som var dräktig ;)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
0

#6 Haha men Akkio är ju kastrerad och har ingen hona i närheten xD Inte heller har jag varit i kontakt med några andra kaniner sen i onsdags
Oj oj alltså tänk om detta fortsätter xD

//Joanna

Chieko
0

#3 Det beror ju på vad man vill torka. Blad osv har tappat det mesta av näringen så det är ingen idé, men rönnbären mognar ju först nu :)

#7 Han kanske frös? ;)

/Karin

AkaiTsuki
0

Hm, vet inte. Tänk om det är för ett seriösare problem 🤔 Han ville inte äta upp sin kvällsmat direkt idag utan åt lite och sen åt han 10 min efter jag kollat tänderna. Alltså nu.
Han har fått ett sår på underläppen (det var inget senast jag kollade innan vi åkte 13.00) men tänderna är lagom och de tänder längst in vet jag inte, försökte att kolla men får se bättre imorgon.. Om det går. Kände magen och den var  både mjuk och hård, bajset är mörkt och lite mindre storlek än vanligt men det finns bajs och en hel del sen 16.30 
Men jag kan inte stoppa min oro, den bara flyger. Tänk om det händer något och jag sitter här och kan inte göra något alls, eller när jag sover. Tänk om han får någon skada och resultatet är avlivning. Får sånna här tankar varje dag även om han kanske bara gör en sån liten sak som att inte äta sin mat ordentligt. Den är visserligen det mesta är redan uppätet nu men kan inte sluta oroa mig. Liksom tänk om tänk om han inte vaknar, då måste jag svara på frågor om vart min kanin är, vad som har hänt och hur det har hänt och de kommer tycka jag var en si och en så ägare för vad jag gjorde och inte gjort. Och det vill inte jag, vill inte det ska hända och vill inte svara på sånna frågor. Och nu är den helt uppäten.  Gah, Vill sluta vara så himla paranoid om sånt här och hur man ska säga saker ifall att.
Nattinlägg 🤦‍♂️🤦‍♂️

//Joanna

Chieko
0

#9 Jag vet, det är jobbigt. Jag lämnade av Trollet hos mamma och pappa igår eftersom jag åker till Cypern idag. Sist jag gjorde det med en kanin och var i ett varmt land fick vi ta bort henne strax efter… Det var inte mammas och pappas fel, förmodligen hade hon en tumör (fanns andra i släkten) men jag blir ju nojjig bara för att!

/Karin

AkaiTsuki
0

#10 Va jobbigt :/ Men då är det okej att vara nojig. Jag är nojig över småsaker hela tiden 
Men nu äter Akkio hö så nom nom nomsigt så  och bajset har nästan fördubblats under natten (bra)

//Joanna

AkaiTsuki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puffeli puffi puff

Det är så knasigt. Vägde Akkio till 2,9kg ändå är han mager, för så vägde han när han var lite knubbig senast. Betyder det att han växt?
Kan de växa när de snart fyller 2 år? man bara waat

Ska öka pelletsen från 0,75dl till 1 dl fast sist det gjorde så så ville han inte ha lika mycket hö men nu har man lyckats öka till 0,75 och han äter lika mycket hö.

En knasig bild från snapchat med Akkio som gör ett glädjeskutt xD

//Joanna

Chieko
0

Tänk att allt blir så mycket mysigare med en kanin hemma. Sitter i myskläder och en filt och ska ta tag i plugget. Så kommer Trollet skuttande och ser söt ut ❤️ Klart han får ett torkat rönnbär och lite klappar!

/Karin

Chieko
0

Tänk vilka sammanträffande det blir ibland. Träffade idag Jeanette som har Smultrons kaniner, på min praktikplats (förskola). Är så sugen på en av hennes vit bö liten rex…

/Karin

flocken
0

dagarna bara springer iväg. Helt klar med min utbildning. Går nu starta eget kurser. Snart dax för kurs i ekonomi. Efter vintern ska vi börja bygga nytt rejält plank så hundarna inte kan rymma. under vintern ska vi bygga om inne. Alla lagar som måste följas. så det är fullt upp. Planera inför företag, ta hand om barnen, djuren, huset.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Chieko
0

#15 låter som att du har att göra!

Idag är det en sväng på stan med en kompis först, sen bröllop!

/Karin

AkaiTsuki
0

Hjopp hjopp har vart en lång dag men jag har faktiskt shoppat för ovanlighetens skull 😃 Sånna här skor blev det Dock så tänker jag ha skosnöret som vanligt inte på det viset de visade där XD

Köpte också extrafoder mojs på Djur Magazinet  Kan ju vara orsaken han inte håller hullet som förra året för att han fick detta blandat med edel förra året tills gnagarboden höjde fraktkostnader 

PS. Ni som bor i eller runt trollhättan och uddevalla så är det 22% rabatt där just nu hur många gånger man vill för er som är medlemmar, ni kan ju alltid bli medlemmar nu också 😉  DS.   (vet dock inte hur länge det är)

//Joanna

AkaiTsuki
0

Höstkylan kom som en storm förra veckan tyckte jag, blev ju iskallt på hur lite tid som helst!  Iaf kom Akkio ut några minuter nu fast han var så stirrig över gässen( väldigt sena gäss xD) som nyss flugit över oss så vi gick in igen

//Joanna

flocken
0

Vi hade -2 förra veckan. Fy att gå till skolan med 6åringen. Dra på vinterkläder på 1 åringen & hundar på det. Sen fortsätta en långpromenad. Men det dröjer inte länge förrän julen är här. Själv blev jag sugen på julsinka idag.

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Själv längtar jag efter tomtegröten med ljus sirap på❤️  Visste faktiskt inte att man kunde lägga sirap på fören jag började på denna skolan och någon övertalade mig till att smaka ~~ sXmas_reindeer_100-101

//Joanna

Fridaaaa
0

#20 SIRAP på?! Aldrig hört någon som haft det? xD
Tomtegröt är däremot gott, med saftsoppa mums 😛

AkaiTsuki
0

#21 Mjo det va ju rätt knasigt men det är jättegott smakar som flytande krämigt socker, vanlig ljus sirap  

Och här äts det saftsås istället för saftsoppa! 😂

//Joanna

Fridaaaa
0

#22 Jo vet hur ljus sirap är 😛 Nja låter inte lockande haha

Haha samma sak ju xD

AkaiTsuki
0

#23 Haha näe tyckte jag inte heller först.. men det är jättegott, iaf för de som tycker om socker och sockriga saker 

Hehe Nääe inte vad jag läst till mig, saftsoppa är mer vatten i.

Hade argumenterat förra veckan och 5 av mina klasskamrater hade aldrig hört talas om saftsås och inte heller mannagrynspudding! 🤪

//Joanna

Fridaaaa
0

#24 Hehe
Ok, för jag har hört att det är mer dialekt 😛
Aldrig märkt skillnad här mellan saftsoppa och saftsås i alla fall 😉 Men det kan säkert stämma hehe

Haha okej xD Knasiga 😛

AkaiTsuki
0

Åhh nää nu får vi sluta prata om mat blir faktiskt hungrig här xD

//Joanna

Fridaaaa
0

#26 Haha 😃

flocken
1

av tomtegröt kan man göra tomtegröts pudding. blanda i ägg & grädde & in i ugnen. Sen saft soppa till. Åh smaskens.

Imorgon fyller Micke 1 år. Grattis mitt lilla monster🎈

…………………………………..

flocken
0

här är Omega & Jennas nya bur. De trivs jätte bra. 180 lång & 130 bred/djup

…………………………………..

Fridaaaa
0

#28 Stora killen! Som kom en dag för tidigt😉 hihi

#29 Blev toppenbra! 👍

flocken
0

#30. Yes.Planerat snitt till 1 okt. Men om han skulle komma beräknat datum hade det varit 11 okt. Tänk att jag var såhär tjock för 1 år sedan.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#31 Ja jag kommer ihåg att du skickade bild på kvällen, och jag liksom "hmm var det inte imorgon?", trodde jag blivit snurrig hihi.
Ja du väntade ju honom när jag & Sebbe var upp 🙂

Chieko
2

Tänkte bara lägga mig i sirapsdiskussionen: gott på våfflor!

/Karin

flocken
0

#32 Vi sade det till läkaren. Kommer aldrig gå så länge. & det hade vi rätt i. Men nu blir det inga fler barn.

…………………………………..

Fridaaaa
1

#34 🙂 Du har fullt upp med de du har hihi Speciellt nu när Micke kommit igång mer att gå längs med saker va? hehe busfröet 😛

flocken
1

#35 ja nu går det undan. Jag som fick så mkt kritik för han inte kröp osv. LÅg lite efter i utvecklingen. Men det märks inte nu. Vi ska köpa en grind så vi kan stänga av vid hallen mot sovrummen & marsvinen. han behöver inte vara där borta. Men han tror han är en hund. Hittat honom med märgben i munnen. Gott..😡eller så hänger han över marsvins burarna som står på golvet

…………………………………..

Fridaaaa
0

#36 Vissa barn tar lite längre tid på sig, så är det bara, huvudsaken är att han lär sig det 🙂 Man kan ju liksom inte tvinga fram det.

Blääää äckligt. Jag minns att jag gärna åt kattmat som liten som deras torrfoder stod framme xD

flocken
1

#37 Titta säger han & stoppar ner handen hos fenix & Dox.Men Fenix smakade på fingret. Som vanligt. Tårta är gjord med vanilj kräm & choklad mousse. har tyvär lärt honom vad choklad är..

…………………………………..

Fridaaaa
0

#38 Haha 🙂
Gott 😃

flocken
1

#39 kalas nästa helg. Smörgåstårta & vanlig tårta. Ni får väl komma. eller så får du komma när resten av familjen är i stockholm så har vi tjej kväll ;)

…………………………………..

Fridaaaa
0

#40 Är i Brunnslöv nästa helg, jag & mamma brukar ha våran tripp till smådjursmarknaden (Frank´s zoo) 😛 

Ja jag får komma upp någon helg 😉

-Greta
0

Vi hade -4,5 igårkväll. Hade börjat frysa lite i skålarna… Jag vill gärna ha snö snart, men måste det vara minusgrader? 😉

Försöker plugga Biologi, men råkade hamna här istället… Biologi är normalt sett ett av dom ämnen jag tycker är mest intressant, men Cellbiologi som vi jobbar om nu är verkligen aptråkigt! 😕

/Greta

flocken
0

har haft is i skålarna. Detta är det tråkigaste med denna tiden på åre. Is i skålarna & kisset fryser. Annars älskar jag höst & vinter

…………………………………..

AkaiTsuki
0

#42 Sammanträffande, har nyss haft biologiprov med DNA och sånt å celler var förra avsnittet, dumma kromosomer XD

Sitter och jobbar på min ***** mikrobiologi.. det är ju .. roligare.. näe inte direkt fastnar ju här istället😉

//Joanna

flocken
0

7/10. Idag kan man presentera sig som hela 30 år 🎁 Kalas i lördags & fick precis det jag hade önskat mig. ett nytt knivsett av svärföräldrar & svåger. Sen presentkort & pengar. Upp till sport affären & köpa nya gympaskor! Av mannen fick jag ett nytt smycke till halsbandet i silver där alla namn i familjen står.

Igår var det kloklippning på 19 marsvin & 4 kaniner.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#45 Hipphipp hurra! 🎈🎁

Chieko
0

#45grattis!!

/Karin

-Greta
0

#45 Grattis! 🎈

/Greta

AkaiTsuki
0

#45 Grattis! :)

Usch känns läskigt att inte ha med Akkio till skolan, vi ska på kolmården kurs med skolan och ska sova över där och då kunde jag inte lämna honom under natten sådär och nu är han hos mamma istället.

Dock så skrämde de vettet ur mig när det var min bror som ringde och berätta att de var tillbaka. Fick ju värsta hjärtattacken där, trodde ju något hade hänt att han fastnat eller vad som helst liksom.

Fast är ändå oroad, han har ju magrat av lite men de här dagarna tror jag han klarar sig.

//Joanna

flocken
0

30+1dag. Vad bra det känns🙂

Inskolning av ny hund idag. Ser ut att bli fint väder. De senaste dagarna har vi haft omkring +18 i skuggan.

…………………………………..

-Greta
0

Trevlig helg på er! 🌺

/Greta

MuffinsTroll
0

Längesedan jag skrev något här. 🤐

Söker just nu transport för en Rexhane från Umeå ner till Göteborg, ingen som har några planer eller som känner en snäll prick som kan tänka sig att ta med sig en liten pojke ner? :)

-Greta
0

#52 Det är flera från Västerbotten (typ Skellefteå/Umeå) som ska på utställningen i Tierp nästa helg och säkert någon från ditt håll också, kolla om det går att lösa så kanske 🙂

/Greta

natha-mjau
0

Hjälp oss på

kaninmagazinet.se

att få 500 likes på facebook tills på söndag, den 20e oktober.

Om vi lyckas kommer det arrangeras en tävling med pris.

Gå in

här

eller sök på Kaninmagazinet på facebook.

Berätta för alla dina kaninvänner om Kaninmagazinet och dela vår facebook sida! :)

Chieko
0

Trollet är glad kanin idag! Rusar runt i lägenheten. Anledningen är att han får vara i sovrummet. Jag sitter med datorn i sängen och vaktar så den inte blir toa, sen får han göra vad han vill. Blir många rundor under sängen, det är kul! Han fyllde förresten 2 i lördags, lillskrutten börjar bli stor!

/Karin

-Greta
0

#55 Grattis i efterskott till fina Trollet! 🎂

/Greta

[Emma--]
1

Är in och kikar på era fina rexar :)

meerschweinchen
0

#52 Nyfiken fråga, vem/vilken uppfödning ska du köpa hanen från? Hehe roligt att veta genom att det är umeå :)

Mvh Sabine

Chieko
0

Did I tell you? Fick gosa med Smultrons kull liten rex vit blåögd i onsdags. Såååå fina pälsar och vackra varelser! Stoppade en under tröjan men barnen avslöjade mig ;) Hon jobbar på samma förskola som jag. Tur att man är vuxen så man får ta upp en kanin, barnen som bara fick klappa var ganska avundsjuka ;)

/Karin

AkaiTsuki
0

Blubb blubb vet inte om någon såg när jag hade tråden om att Akkios kiss var fasligt mörkt.

Iaf så fick han minskad mat + inget gott gott ett tag och då gick det bra igen ^^  Men han är fortfarande ganska smal, hade ju ett fettisfoder förut  Edel så kanske därför… eller iaf Hoppas därför. Vill ju inget illa min plutt 😊

Kanske vågar.. bjuda på en bild på mig själv för första gången, då jag blev ganska fin på den och såklart måste  Akkio vara med, annars känner jag mig allt för ego x3 Håret är ganska nyfärgat, förra veckan men har vanligtvis lite galna färger bara för att det känns bättre så mitt självförtroende blir lite starkare och folk får mer avståndsrespekt

//Joanna

-Greta
2

Här ligger det nu lite snö på backen!

/Greta

Chieko
0

#61 Ujuj. Jag tycker om vädret vi har här: sol och barmark, löven är fortfarande härligt gula och ligger i stora frasiga högar på marken!

/Karin

AkaiTsuki
0

Ja må han leeeva ja må han leva, ja må han leva ut i hundrade år, javisst ska han leeva ja visst ska han leva javisst ska han leva ut i hundrade åår!!🥳

Fyrfaldigt leve för Akkio han fyller 2 år! Hipp hipp hurra hurra hurraa!

Han fick banan och det var minsann väldigt gott🎁❤️

//Joanna

flocken
0

grattis i efterskott🎂

…………………………………..

Fridaaaa
0

#63 Grattis i efterskott! 🎈🎂

-Greta
0

#63 Grattis! 🎂

Fick höstlov idag, känns underbart! Första gången sen påsklovet som jag är ledig fler än 4 dagar på raken då jag jobbat hela sommaren… Ska bli så skönt kunna styra över vad och när man vill göra något under dagarna 🙂

/Greta

AkaiTsuki
0

Han tackar och bugar! 😃

Vill byta tillbaka till Edels foder, hemskt jag vet men ändå. Han passade i det, han gillade det. Bllöh dumma fraktkostnader

//Joanna

Chieko
0

Hu vad det regnar just nu. Sitter hemma i soffan som tur är, ska skriva på en muntlig presentation. Som jag ska presentera imorgon… Dags att sluta virka och surfa och ta tag i det kanske?

/Karin

flocken
0

stormen har dragit förbi så nu kan man fortsätta med vardagen.HInner ingenting just nu. Dagarna går till hundarna, barnen & de andra djuren.  Den hemska sanningen är att jag måste minska på marsvin innan jag startar upp mitt företag. Skit jobbigt. Men hinner knappt med allt som det är nu. Har redan nu 2 st med äggstocks cystor & en gammal som tappat mkt i vikt & börjar bli risig.

Man byter inriktning i sitt liv, gör något man älskar & må bra utav. Så måste något annat i ens liv bli lidande. Men jobba 12 timmar/dag sen ha 19 marsvin, 4 kaniner, 2 barn & hus. Det funkar inte. TUr i oturen börjar många av mina grisar bli medelålders.

…………………………………..

Chieko
0

#69 tråkigt. men om hunddagiset är en dröm kanske det räcker med enbart EN flock marsvin :)

/Karin

flocken
0

#70 ja precis. Ibland är sanningen jobbig. Skulle inte kunna göra mig av med några grisar. Men behöver inte skaffa fler ;) Nu får gamlingarna bo här tills de vandrar över till andra sidan.

…………………………………..

Chieko
0

#71 Ja det är ju skönare. Man vill ju inte låta dem flytta runt för mycket, speciellt inte de gamla.

/Karin

AkaiTsuki
0

Jag är så stolt, jag är nålrädd och igår på vårdcentralen utan förvarning ville de ta blodprov och jag var inte alls beredd, hade ingen emblasalva eller något men tillslut klarade jag det och det kom blod! 🥳

//Joanna

Chieko
0

#73 heja dig! jag har också blivit rädd (var det inte när jag var liten), tycker det gör ont… Hade samma upplevelse: var på vårdcentralen för att hela jag var svullen och ont i lederna. Doktorn sa att systern skulle sticka i fingret. Ångest redan då. Men syster sa att nej, de skulle ta riktigt i armen. Ujuj. Som tur var var det världens snällaste syster så hon var lugn och stack bra och rätt på första försöket.

/Karin

AkaiTsuki
0

#74 Heja dig med! inte roligt med nålöverraskningar 😮Brukar oftast börja och sluta i panikattacker men nu slutade med ett leende och fick sköterskans namn dessutom. 

Fingret har aldrig varit problem för mig men i armen.. uusch va rädd man blir när de aldrig lyckats, de har grävt runt och stuckit flera gånger. Det har varit en enda sjuksyster i hela sverige som har lyckats att få blod på första försöket men hon gick i pension sen och mig har de tagit årliga blodprov på varje år för min övervikt. Denna jag hade nu klarade på andra försöket och grävde inget och hon var jättebra 🙂

//Joanna

flocken
0

tänk om man hade varit nålrädd.. Jag som under mina graviditeter har tagit sprutor (blodförtunnande)på mig själv varje dag i 9 månader + 6 v efter förlossningen. Varje vecka blodprov & då flera rör åt gången. Jag är grymt svår stucken.

…………………………………..

-Greta
0

Här kom det 10 cm snö i natt, underbart 😃 Behövdes verkligen bli lite ljusare! Jag hatar den här tiden på året om det inte finns snö, det är så mörkt… nu har vi helt svart redan kl 16 ^^

Imorgon är det fysikprov så ska plugga det sista nu ikväll. Sen är det "lugnt" resten av veckan. Bara kaninutställning vi har lite att fixa inför 😛

/Greta

[Emma--]
0

#77 10 cm snö som snart är massa slask 😃I alla fall inne i stan.

AkaiTsuki
0

Tänkte precis skriva här inne faktiskt så var den i uppdaterade inlägg 

Jag har inte haft nån snö så här men det är kallt, typ längtar efter snön men ändå inte fast jag gör det o jag kan inte bestämma mig, tyvärr är det för kallt för att gå ut med Akkio och det blir ju mörkt innan vi hinner sluta på dagen.

Är grön och gyllen på armen som en fisk, det är faktiskt ganska fint men det är fortfarande ett blåmärke, vissa blåmärken blir så fina 😊

Idag var det idrott och då var det elev som var lärare och då hade hon styrketräning/konditionbana, hemskt.. Alltså jag som inprincip aldrig gör armhävningar och andra sånna i 3 minuter streck utan paus. De enda på banan som jag klarade bra var hopprep och situps(dock så klagade hon på att dom va låga, men hallåå bättre att de är låga och många än långa och inte många alls xD) Åh jag är här för att klaga idag

Sen så lekte vi nån flagglek och de som förlorade var tvugna att springa 4 varv runt lektionssalen och det drar ner min motivation jättemycket

Hoppas ni mår bra 🙂

//Joanna

-Greta
0

#78 Ja risken är stor att det blir så… fast vi har inte nåt slaskigt här i byn än iaf 😉 Vill att det ska lägga sig nu!

#79 Kommer säkert snö hos dig också snart. Uuf, jobbigt med idrott. Det är så skönt att man slipper det i trean /lat tjej xD

/Greta

Chieko
0

Ingen snö här heller, men kallt inatt. Ligger frost för första gången på en månad ungefär. Vi har haft runt 10 grader till nu. 

#79 Idrott och träna kan vara kul, men alla gillar olika upplägg. Straffrundor kan ju som sagt sänka motivationen rejält för vissa, medan andra verkligen kämpar då.

/Karin

AkaiTsuki
0

#80 Mjo får väl hoppas det medan jag inte hoppas det för jag vill använda mina nya skor xD

#80 Tycker det var kul att vara i skogen men det var ju inte så utmattande men det var roligare än styrketräning. När det kommer till sport så är det väl volleyboll som jag gillar, och det är för att jag kan det 😂

Håller på att skriva ner saker till Nationella muntliga bluhub. Ska prata om den magiska världen 👻

//Joanna

AkaiTsuki
0

Har gjort rent hela Akkios bur från topp till tå med rengöringsmedel och hela köret :3 Snacka om nöjd nu ^^

Fast är inte nöjd för att ha gjort något sånt enkelt utan jag är nöjd eftersom jag gjorde det efter en jobbig dag. Tågen krånglade och pendeln jag skulle med efter tåget som krånglade kunde inte vänta 5 minuter på att detta skulle vara framme utan vi fick vänta en timme extra. Osis bajs alltså. Var färdig ca 20 min sen, mysigt :3

//Joanna

Chieko
0

#83 Heja dig!

Själv är jag extremt osugen på att lämna lägenheten idag, men har en hel del inbokat så det är bara att ta sig ut i regnet…

/Karin

AkaiTsuki
0

Åh jag tror Akkio tackade rengöringen med att inte hålla på och gnaga på gallret och hyllan imorse 🙂

Jag känner inte heller för att gå ut, dock så behöver jag inte gå ut heller ^^

//Joanna

Chieko
0

#85 Du har det bra du! Jag ska ut idag också, men eftersom solen nästan tittar fram känns det inte lika farligt. 

Fars dag idag! Ska iväg och titta på när far och bror spelar konsert, och äta soppa samtidigt. Det är något hittepå de har ibland, att servera soppa till konserten. Trevligt. Sen blir det tårta som min bror ska baka. Han hade en hel stor marabou chokladkaka, och en hel after eight som skulle i! Om nom nom! Efter det ska jag välkomna lilla valpen Kajsa hem till svärföräldrarna, jippie!

/Karin

-Greta
0

Var på kaninutställning igår, Blixten fick 94.5 p och den ännu namnlösa honan 94 p. Helt okej.
Axina var även med på hopptävling, debuterade i lätt krok utan att någonsin ha hoppat en krokbana förut. Vann klassen och fick sin första pinne 😃 yay!
Om 3 veckor är det dags för både hopptävling och utställning igen, förhoppningsvis får jag med mig alla tre kaninskrällena dit ^^

/Greta

flocken
0

ber om ursäkt för min frånvaro. Är fullt upp. Mår sådär psykiskt. Försöker nu bra ta mig igenom dagarna. Borde snart vara redo med ny ork.

…………………………………..

AkaiTsuki
0

Hmm har kommit på varför Akkio bär runt på höet.  När han inte hittar något i höet som han gillar, så bär han runt på det i hopp om att han hittar gott hö ibland höet. 

Det uppstod ju trots allt när jag köpte skolans "nya" hö från iår. Mjo jag tror det iaf, verkar rätt logiskt med tanke på hur petig han är xD

//Joanna

AkaiTsuki
0

Hur mår ni allihopa? Går det bra med allt? 🙂

Här finns det fortfarande ingen snö vilket är lite tråkigt

//Joanna

meerschweinchen
0

#90 Ja mår bara bra och det gör kaninerna också! :) Har bara haft lite problem med att kaninerna har kommit på att det är ju super roligt att rymma ur burarna på skolan ;) Igår när jag gick ner till dem hittade jag inte en av Alice ungar som jag inte fått sålt än i buren och då började jag leta lite runt omkring och det är inga stora yter kan jag säga men hon fanns ingen stans, helt spårlöst försvunnen och jag började tänka vad i ……… Hon kan ju inte bara försvinna så där för hon kan inte ta sig ut ur det dä huset i sånna fall måste ju någon tagit henne men det är ju lås där så det är ju rätt så svårt. Medan jag tänkte allt det där ställde jag upp sopsäcken med hö som var omkull riven och gissa vems huvud som stack upp där? haha hon måste typ legat och sovvit där för det var som en liten grop i höet ;)

Ingen snö i umeå heller men hemma där jag är på helgerna har vi snö :)

Mvh Sabine

AkaiTsuki
1

#91 Haha Mjo det va ju mystiskt men ganska gulligt också 😂

//Joanna

meerschweinchen
0
AkaiTsuki
0

#93 Åh fick mata undulatungar som hade förlorat ena föräldern så de endast fick hälften av maten de behöver.. Jag var så nervöös!  Jag kan knappt hålla en vuxen fågel så ska jag hålla en ömtålig, sprallig, osamarbetsvillig undulatunge. 

Din var minsann mer samarbetsvillig än vad min var 😃

//Joanna

flocken
0

här springer veckorna iväg. Funderar på vad jag ska ha för firma bil sen med plats för alla hundburar.

Ingen snö. Men önskar det kom.

Lilla sonen har lärt sig gå. Ingen bebis längre precis.

…………………………………..

-Greta
0

#93 Åååh så söt! Ångrar nästan lite att jag inte gått naturbruk haha, verkar vara en sån rolig linje.

#95 Håller med om att veckorna bara rusar förbi, snart är det jul! Tyckte det var nyss det var vår…

Svenskarapport inlämnad och klar, nu väntar tvätt av transportburar och kanintassar. Gode trött, vill inte alls… men är det utställning imorgon så är det. Inte alls taggad, har bestämt mig för att lägga ner uppfödningen så är väl inte så jätteroad över mina planer för morgondagen men ska hopptävla Axina också och det vill jag vara med på. Så lika bra ta med dom andra då om man ändå ska åka 😉…

/Greta

AkaiTsuki
0

#96 Haha ja den är rolig den linjen 😃 Då allt är inte bara teori hela tiden och vi gör praktiskt även på lektioner 🙂

//Joanna

meerschweinchen
0

#94 Haha jo den här lillen var så lugn och snäll OCH mysig h*n kröp ihop i mina händer och somna ❤️

#96 Kan säga att det är en riktig rolig linje och jag är så glad att jag valde den :) Hoppas det går bra för dig imorgon även om du inte är så taggad.

håller mer er #95 och #96 om att tiden flyger förbi tyckte jag nyss började ettan av gynasiet och nu helt plötsligt har jag gått snart halv tvåan! ;)

Mvh Sabine

Fridaaaa
0

Livet känns sådär, älskade Dumle, kom tillbaka ❤️ Vi saknar dig här hemma. Du sitter säkert och titta ner på oss just nu ❤️

Chieko
0

Ibland önskar jag också att jag valt djur istället för musik. Men då hade jag aldrig kunnat göra lumpen i sthlm och rida och spela… Önskar också att jag inte blev mobbad men då hade mitt liv sett heeelt annorlunda ut idag så jag är nöjd ändå!

Var på Nordens ark i onsdags, hälsade på deras förskola. Fick följa med de äldre barnen och en djurvårdare och mata manvarg, lappuggla och röd panda. Så himla mysigt! Ni ska få se kort när jag orkat föra över dem (och om det är några bra, behöver ett mer ljuskänsligt objektiv…). Det var så fantastiskt att komma in i hägnen och vara nära djuren!

/Karin

AkaiTsuki
0

Förstår mig inte på att man ska mobba folk även om de har gjort mig till den jag är, om jag inte hade varit mobbad skulle jag aldrig vart så stark som jag är idag. Fast då måste jag räkna in min förra dvv och den magiska världen också för annars skulle jag inte överlevt den tiden. Så det är Simban och den magiska världen jag tackar😃

Fast jag har en syn på mobbare som svaga, som har ett behov av att sätta andra människor lägre än dem så de känner sig bättre. Man kan tro att de kan ändras över tiden.. Men mötte en i somras. Host.. hon hade inte ändrats och det har vart 5 år sen nu.

Bild på min ängel

//Joanna

Chieko
1

Skulle inte säga att det gjort mig stark precis. Har fortfarande svårt att lita på tjejer/kvinnor och att de verkligen vill vara vänner och inte snackar skit bakom min rygg. Men jag hade förmodligen inte bytt klass annars = aldrig blivit kompis med de som fortfarande är min bästisar  och ledde mig till min sambo. och heller aldrig satsat på musik = inte gjort lumpen som sagt = inte träffat de härliga människor jag fortfarande umgås med därifrån. Framförallt är jag glad över världens bästa sambo ;)

/Karin

meerschweinchen
0

Gjorde ett nytt klotterplan nu eftersom den här börjar bli rätt så lång :)

Mvh Sabine

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.