Rexkanin iFokus

Rexkanin

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 689 ggr
flocken
0

äldre kaniner

Vad tycker ni är äldre kaniner? En av mina är 4 år.de andra blir 2 eller 3 år. När är en kanin gammal egentligen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

Svår fråga. På dvärgkaniner räknar jag nog som gammal från runt 6 års ålder. Medelålders 4-6 års ålder 🙂 På ett ungefär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

annainorrland
0

Min förra dvärgkanin var ung och frisk hela sitt liv. Han blev 11,5 år när han tyvärr fick avlivas pga benbrott. Men i övrigt var han frisk välmående och mycket aktiv hela sitt liv.

Men generellt efter 7-8 år räknas de nog som äldre skulle jag tro.

vevve89
0

Jag räknade min gammelman som äldre när han.var runt 5. Han blev "gammelman".runt 7. Men i kropp blev han.inte gammal egentligen förrän ca 7 och ett halft år. Livsviljemässigt blev han aldrig gammal. Togs bort några dagar innan han fyllde 10 pga sjukdom. Men runt 4-6 blir de äldre tycker jag nog. Dock individuellt beroende på ras och individ…

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Jag började räkna min förra kanin som gammal när han blev 7-8år. Han levde tills han blev tio. Kan nästan bli lite irriterad på en del som säger att deras kaniner är gamla redan när dom är 2-3år. Frågade en bekant hur gammal hennes kanin var, "han är jättegammal" svarade hon. Jaha, hur gammal då? "Nja, han fyller tre snart" Ehm, okej! Och sen när är 3 år jättegammalt? xD