äldre kaniner
Vad tycker ni är äldre kaniner? En av mina är 4 år.de andra blir 2 eller 3 år. När är en kanin gammal egentligen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Svår fråga. På dvärgkaniner räknar jag nog som gammal från runt 6 års ålder. Medelålders 4-6 års ålder 🙂 På ett ungefär.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min förra dvärgkanin var ung och frisk hela sitt liv. Han blev 11,5 år när han tyvärr fick avlivas pga benbrott. Men i övrigt var han frisk välmående och mycket aktiv hela sitt liv.
Men generellt efter 7-8 år räknas de nog som äldre skulle jag tro.
Jag räknade min gammelman som äldre när han.var runt 5. Han blev "gammelman".runt 7. Men i kropp blev han.inte gammal egentligen förrän ca 7 och ett halft år. Livsviljemässigt blev han aldrig gammal. Togs bort några dagar innan han fyllde 10 pga sjukdom. Men runt 4-6 blir de äldre tycker jag nog. Dock individuellt beroende på ras och individ…
Jag började räkna min förra kanin som gammal när han blev 7-8år. Han levde tills han blev tio. Kan nästan bli lite irriterad på en del som säger att deras kaniner är gamla redan när dom är 2-3år. Frågade en bekant hur gammal hennes kanin var, "han är jättegammal" svarade hon. Jaha, hur gammal då? "Nja, han fyller tre snart" Ehm, okej! Och sen när är 3 år jättegammalt? xD